Skala działań content performance na przykładzie firmy Muscat

Nowy brand

Skuteczne wprowadzenie nowej marki jest mocno ograniczone przez dużą konkurencję ze strony liderów rynku okularów korekcyjnych.

Obawa przed zakupem okularów korekcyjnych online

Wielu klientów jest przekonanych, że odpowiednie dopasowanie oprawek do kształtu twarzy drogą elektroniczną (poprzez wirtualną przymierzalnię) jest niemożliwe i obawia się zakupu okularów w sklepie internetowym.

Promowanie nieznanej, innowacyjnej usługi Domowej Przymierzalni

Klienci obawiają się dodatkowych kosztów zamówienia produktu do domu, nawet w momencie, gdy są zapewnieni, że usługa testowania jest całkowicie darmowa.

  • Prowadzenie kampanii content performance w oparciu o dane analityczne.
  • Wykorzystanie najbardziej efektywnych narzędzi i kanałów performance opartych o środowisko RTB.
  • Optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym pod sprzedaż.
  • Lejek konwersji ze zróżnicowanym przekazem zarówno na etapie pierwszego kontaktu z witryną, jak i zwiększania konwersji na sprzedaż po skorzystaniu z usługi Domowej Przymierzalni.

Tworzymy lejki zakupowe, by podawać odpowiedni przekaz marketingowy w zależności od miejsca w cyklu sprzedaży, w którym znajduje się klient. Podstawowy lejek zakupowy, dzielimy na etapy, gdzie każdy z nich ma zdefiniowany inny cel.

 

Kampania

Łącznie, w tym roku opracowaliśmy ponad 2 000 unikatowych reklam, które skierowaliśmy do prawie 200 różnych grup docelowych. Dzięki tak dużej ilości zmiennych jesteśmy w stanie wybierać najbardziej efektywne grupy docelowe, formaty treści, targety, kreacje i komunikaty oraz dopasowywać je do etapu, w którym aktualnie znajduje się użytkownik.

 

 

Etap I: Uwaga

Działania reklamowe mające na celu dotarcie do osób, które nie miały dotychczas styczności z marką.
Przekaz reklamowy zawiera najważniejsze informacje dotyczące produktu i przedstawia wyróżniki marki na tle konkurencji.

 

Etap II: Zainteresowanie

Osoby znajdujące się na tym etapie lejka zakupowego mają już ogólne pojęcie o marce.
Kluczowym działaniem na tym etapie jest zaoferowanie użytkownikowi wartościowej treści.

 

Etap III: Pożądanie

Głównym celem tego etapu jest dotarcie do osób, które wykonały konkretne działanie na stronie i skłonienie ich do dokonania kluczowej konwersji.

 

Etap IV: Lojalność

Na tym etapie znajdują się osoby, które dokonały zakupu i są zadowolone z usługi.
Jest to najbardziej oddana grupa, której możemy z powodzeniem komunikować nowe modele okularów, czy dodatki do posiadanych produktów.

 

Influencer Marketing

  • Na każdym etapie lejka klient analizuje opinie oraz recenzje w internecie, a także porównuje produkty z konkurencją i szuka potwierdzenia atrakcyjności marki.
  • W celu zwiększenia wiarygodności marki promujemy nie tylko content z bloga firmowego, ale także artykuły powstałe we współpracy z influencerami.
  • W ten sposób osiągamy efekt „wszyscy o tym mówią”, a czytelnik nie ma świadomości, że wyświetlany content jest serwowany przez nas na podstawie danych zebranych z kampanii performance.
  • Taki sposób działania z wykorzystaniem danych o userach oraz z wykorzystaniem contentu znacznie podnosi efektywność kampanii performance.

 

Video Marketing

  • Kolejną efektywną metodą, która zwiększa konwersję kampanii, jest szerokie wykorzystanie materiałów video. W tym celu stosujemy remarketing video.
  • Osobom, które miały kontakt z marką, emitujemy spersonalizowane reklamy przygotowane na podstawie wcześniejszych interakcji z filmami.
  • Wzmacnianie przekazu reklamowego przez kierowanie reklam do osób, które widziały już nasze filmy, zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania wyższego ROI.

 

Efekty działań

  • Miesięczna sprzedaż systematycznie rośnie.
  • Średnio co miesiąc przychody firmy rosną o 11%.
  • Przychód ze sprzedaży z czerwca 2018 r. w porównaniu do pierwszego miesiąca działalności wzrósł o 273,23%.

  • W drugim kwartale 2018 roku dochód wyniósł trzykrotną wartość w porównaniu z dochodem
    z drugiego kwartału 2017 roku.

 

Podsumowanie

  • Dzięki dogłębnej analizie rynku dostosowujemy działania i przekazywaną treść w taki sposób, aby jak najlepiej dotrzeć do potencjalnych konsumentów.
  • W swoich działaniach wykorzystujemy wszystkie kanały społecznościowe oraz integrujemy je w celu jak najlepszego zwiększenia sprzedaży.
  • Na bieżąco optymalizujemy przekazywaną treść w zależności od etapu lejka zakupowego, na którym znajduje się użytkownik.

„Współpracujemy z Form Up od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu oraz trzymanie ręki na pulsie najnowszych trendów to cechy, które cenimy najbardziej.”

Dawid Winter
CO Founder 4MOSA – Okulary Muscat