Skala działań content performance na przykładzie firmy deweloperskiej Profbud

Długa ścieżka decyzyjna klienta

Zakup mieszkania to jedna z ważniejszych i najbardziej kosztownych życiowych decyzji. Wymaga dokładnego przemyślenia i rozważenia wielu różnych aspektów, przez co często odkładana jest w czasie.

Bardzo długi cykl sprzedaży produktu

Od pozostawienia leada na dedykowanym danej inwestycji landing page’u do momentu podpisania umowy może minąć nawet kilka miesięcy.

Dopasowanie oferty do preferencji nabywczej klienta

Kreacje, komunikowane wartości, forma przekazu oraz kanały komunikacji muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb grupy docelowej, które w przypadku zakupu mieszkania są bardzo zróżnicowane (metraż, liczba pokoi, rozkład).

Duża konkurencja na rynku deweloperskim

Ze względu na dużą konkurencję, deweloperzy sięgają po bardzo urozmaicone formy promocji (upusty cenowe, bonusy, konkursy), co wymusza ciągłe aktualizowanie oferty pod kątem aktualnej sytuacji rynkowej.

  • Prowadzenie kampanii content performance w oparciu o dane analityczne
  • Wykorzystanie najbardziej efektywnych narzędzi i kanałów performance opartych o środowisko RTB
  • Optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym pod złożenie leada kontaktowego
  • Integracja danych z online ze statusem danego leada w offline
  • Lejek konwersji ze zróżnicowanym przekazem zarówno na etapie zdobycia leada jak i zwiększania konwersji na sprzedaż po umówieniu spotkania z biurem sprzedaży klienta

Tworzymy lejki konwersji, by podawać odpowiedni przekaz marketingowy w zależności od miejsca w cyklu sprzedaży, w którym znajduje się klient.

Do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę firmy Profbud kierowane są kreacje reklamowe w ramach kampanii remarketingowej podzielonej na trzy etapy.

 

 

Etap I

Osobom, które odwiedziły witrynę, ale nie podjęły żadnego działania, serwowane są testowo kreacje z promocjami lub innymi inwestycjami w danej lokalizacji

  • Na podstawie aktywności użytkowników dokonujemy segmentacji rynku z uwzględnieniem lokalizacji inwestycji, a także metrażu, liczby pokoi i rozkładu mieszkania, którymi interesują się klienci.
  • W ramach prowadzonych działań tworzymy 1640 unikalnych kreacji reklamach dopasowanych do indywidualnych preferencji zakupowych użytkowników.
  • Dzięki tak dużej ilości zmiennych jesteśmy w stanie wybierać najbardziej efektywne grupy docelowe, formaty treści, targety, kreacje i komunikaty oraz optymalizować te działania w czasie rzeczywistym.

1 640 wariantów kreacji w ramach jednego miesiąca

 

Etap II

Osobom, które oglądały mieszkania, wyświetlane są konkretne lokale, które wcześniej oglądali.

Osobom, które nie podjęły decyzji zakupowej, wysyłany jest content z informacjami o rabatach i eventach promocyjnych.

 

Content marketing

  • Praca agencji jest kontynuowana także po złożeniu leada w formie działań contentowych.
  • Działanie nieobliczone na złożenie leada, ale na podniesienie skuteczności sprzedażowej osób będących już w lejku zakupowym.
  • Na każdym etapie lejka konwersji serwowany jest wartościowy content w celu uwiarygodnienia przekazu marki, jako zewnętrzne źródło rekomendacji.

 

Ścieżki konwersji

  • Optymalizacja całości działań online przez Form Up zaowocowała uwzględnieniem w optymalizacji tzw. ścieżek konwersji.
  • Ścieżka jest to zespół interakcji z reklamami i stroną Profbudu poprzedzającymi działanie w postaci konwersji (pozostawienie kontaktu).
  • Uwzględnienie tego raportu w analizie, a także możliwość szybkiego wdrożenia płynących z niego wniosków (forma media planów pozwala na elastyczny rozkład budżetów zależny od efektywności kampanii) stanowią ważny element składający się na poprawę efektywności całej kampanii.
  • Analiza ścieżek konwersji pomaga w optymalny sposób dobierać kanały reklamowe z uwzględnieniem ich roli w strategii działań mediowych.

 

Content

  • Starannie dobieramy kryteria segmentacji grup docelowych.
  • Dokonujemy granulacji przekazu.
  • W jednej kampanii możemy użyć nawet kilka tysięcy wersji targetów i dzięki optymalizacji używać tylko tych, które są najbardziej efektywne.
  • Na bieżąco alokujemy budżety w najbardziej efektywnych miejscach nie na podstawie założeń z media planu, lecz na podstawie faktycznych wyników per medium, per placement, per kreacja, per target.

Dzięki takiemu podejściu nie realizujemy zwykłej kampanii reklamowej, lecz prowadzimy działania optymalizowane pod ROI.

Dystrybuujemy treści zarówno w imieniu firmy Profbud, jaki i za pośrednictwem zewnętrznych influencerów.

 

Efekty działań

Na przestrzeni ostatniego roku kwartalna sprzedaż systematycznie rosła.

W drugim kwartale 2018 roku udało nam się zwiększyć liczbę sprzedaży o 189% w porównaniu z drugim kwartałem 2017 roku.

Konwersja ze spotkania na sprzedaż

Konwersja ze spotkania na sprzedaż systematycznie rośnie i w Q2 2018 roku wzrosła o 200% w stosunku do Q2 2017 roku.


„Agencja Form Up to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań.”

Monika Moczulska
Kierownik Marketingu i PR