Dom to nie laboratorium

Klient: Hoover
Zastosowane usługi: Influencer Marketing, Media, Content Performance

Sytuacja wyjściowa i wyzwanie

Hoover to marka ze 115-letnim doświadczeniem, a także twórca pierwszego odkurzacza w historii i ekspert w dostarczaniu wydajnych i niezawodnych urządzeń domowych. Marka funkcjonuje w wysoce konkurencyjnym segmencie, który zdominowany jest przez firmy Dyson i Samsung oferujące podobne produkty.

W związku ze zbudowaną pozycją konkurencji, trudnym zadaniem stojącym przed launchem nowego odkurzacza Hoover HFX było wyróżnienie się na jej tle. Dodatkowym wyzwaniem był ograniczony czas – launch produktu odbył się w listopadzie.

Strategia

Strategia bazowała na komunikacji spójnej z Customer Decision Journey, w ramach której wyróżniliśmy 3 fazy – Trigger, Evaluation i Purchase. Key Message kampanii podkreślała innowacyjność, wygodę i skuteczność produktu: Twój dom to nie laboratorium. To miejsce, gdzie toczy się prawdziwe życie.
Hoover HFX rozumie Twoje potrzeby. Został stworzony dla prawdziwego domu.
Zaufaj twórcom pierwszego odkurzacza w historii.

1. Trigger
Sposobem na realizację celów zasięgowych i zbudowanie świadomości produktu w krótkim czasie była współpraca z popularną influencerką/celebrytką. Chcieliśmy, aby materiały były lekkie i humorystyczne, ponieważ zależało nam na zbudowaniu pozytywnego skojarzenia z marką oraz generowaniu większego zaangażowania i interakcji. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na współpracę z Klaudią Halejcio, Akopem Szostakiem i Olgą Frycz, którzy dzięki swoim charakterystycznym stylem wprowadzili markę do świadomości odbiorców w sposób naturalny i angażujący.

2. Evalution
Wiarygodność treści wzmocniły recenzje na blogach lifestylowych autorów, którzy omawiali tematy związane z organizacją czasu i dbaniem o dom. Recenzje te nie tylko opisywały zalety i funkcje produktów, ale także pokazywały, jak mogą one ułatwić życie i przyczynić się do lepszego zarządzania domem.

Treści stworzone przez influencerów oraz blogerów były wspierane płatnie na każdym etapie lejka konwersji, w tym w fazach Trigger i Evalution, wpływając na maksymalizację postawionych KPI.

3. Purchase
W fazie purchase celem było przekierowanie użytkowników do partnerskich sklepów online, gdzie mogli dokonać bezpośredniego zakupu wykorzystując materiały stworzone w ramach szerokich działań influencerskich i contentowych. W celu skrócenia ścieżki zakupowej (szczególnie klientów znajdujących się na dole lejka sprzedażowego) część budżetu została skierowana na kampanie promujące dedykowane listy produktowe w tych sklepach.

Realizacja

Big Idea zakładała pokazanie, że dbanie o czystość w domu nie musi być trudne i wymagające. Postawiliśmy na komunikację z przymrużeniem oka, zabawną i luźną, przełamującą stereotyp idealnej Pani domu. Chcieliśmy pokazać, że dom nie musi być sterylnie czysty, aby był szczęśliwy i pełen życia. Kurz w narożnikach, sierść czy okruszki na kanapie to normalność.

W związku z dużą różnorodnością w grupie docelowej komunikaty zostały dostosowane do różnych potrzeb i oczekiwań.

Celem materiałów stworzonych przez influencerów (reels, video posts, photo posts) było zbudowanie świadomości produktu poprzez autentyczną prezentację odkurzacza Hoover w codziennych sytuacjach domowych w sposób efektywny i kreatywny. W fazie evaluation naszym celem było dostarczenie szczegółowych opisów i rzetelnych recenzji za pośrednictwem blogów. Ten podział umożliwił skuteczne dotarcie do różnych grup demograficznych na każdym etapie ścieżki i maksymalizację efektów.

Rezultaty

Faza Trigger:
6 022 249 wyświetleń, co przekłada się na 147% realizacji wyświetleń

Fazy Evaluation i Purchase:
136% realizacji kliknięć
160,50% realizacji konwersji
CR wyższy o 51%
wzrost liczby użytkowników na stronie o 1396,88% w porównaniu w poprzednim okresem

Wnioski

Kampania wyróżnia się unikalnym podejściem, integrującym działania z influencerami na każdym etapie ścieżki klienta w modelu CDJ. Dzięki jakościowym materiałom i zaawansowanym standardom promocji performance, kampania znacząco przewyższa rynkowe standardy, zapewniając wyjątkowe wyniki.

Sprawdź inne case studies

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy! Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania,
aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do Twojego biznesu.

 

hello@formup.com.pl
tel. 729 976 357