Dom to nie laboratorium

Sytuacja wyjściowa i wyzwanie
Hoover to marka ze 115-letnim doświadczeniem, a także twórca pierwszego odkurzacza w historii i ekspert w dostarczaniu wydajnych i niezawodnych urządzeń domowych. Marka funkcjonuje w wysoce konkurencyjnym segmencie, który zdominowany jest przez firmy Dyson i Samsung oferujące podobne produkty.
W związku ze zbudowaną pozycją konkurencji, trudnym zadaniem stojącym przed launchem nowego odkurzacza Hoover HFX było wyróżnienie się na jej tle. Dodatkowym wyzwaniem był ograniczony czas – launch produktu odbył się w listopadzie.

Strategia
Strategia bazowała na komunikacji spójnej z Customer Decision Journey, w ramach której wyróżniliśmy 3 fazy – Trigger, Evaluation i Purchase. Key Message kampanii podkreślała innowacyjność, wygodę i skuteczność produktu: Twój dom to nie laboratorium. To miejsce, gdzie toczy się prawdziwe życie.
Hoover HFX rozumie Twoje potrzeby. Został stworzony dla prawdziwego domu.
Zaufaj twórcom pierwszego odkurzacza w historii.
1. Trigger
Sposobem na realizację celów zasięgowych i zbudowanie świadomości produktu w krótkim czasie była współpraca z popularną influencerką/celebrytką. Chcieliśmy, aby materiały były lekkie i humorystyczne, ponieważ zależało nam na zbudowaniu pozytywnego skojarzenia z marką oraz generowaniu większego zaangażowania i interakcji. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na współpracę z Klaudią Halejcio, Akopem Szostakiem i Olgą Frycz, którzy dzięki swoim charakterystycznym stylem wprowadzili markę do świadomości odbiorców w sposób naturalny i angażujący.
2. Evalution
Wiarygodność treści wzmocniły recenzje na blogach lifestylowych autorów, którzy omawiali tematy związane z organizacją czasu i dbaniem o dom. Recenzje te nie tylko opisywały zalety i funkcje produktów, ale także pokazywały, jak mogą one ułatwić życie i przyczynić się do lepszego zarządzania domem.
Treści stworzone przez influencerów oraz blogerów były wspierane płatnie na każdym etapie lejka konwersji, w tym w fazach Trigger i Evalution, wpływając na maksymalizację postawionych KPI.
3. Purchase
W fazie purchase celem było przekierowanie użytkowników do partnerskich sklepów online, gdzie mogli dokonać bezpośredniego zakupu wykorzystując materiały stworzone w ramach szerokich działań influencerskich i contentowych. W celu skrócenia ścieżki zakupowej (szczególnie klientów znajdujących się na dole lejka sprzedażowego) część budżetu została skierowana na kampanie promujące dedykowane listy produktowe w tych sklepach.

Realizacja
Big Idea zakładała pokazanie, że dbanie o czystość w domu nie musi być trudne i wymagające. Postawiliśmy na komunikację z przymrużeniem oka, zabawną i luźną, przełamującą stereotyp idealnej Pani domu. Chcieliśmy pokazać, że dom nie musi być sterylnie czysty, aby był szczęśliwy i pełen życia. Kurz w narożnikach, sierść czy okruszki na kanapie to normalność.
W związku z dużą różnorodnością w grupie docelowej komunikaty zostały dostosowane do różnych potrzeb i oczekiwań.
Celem materiałów stworzonych przez influencerów (reels, video posts, photo posts) było zbudowanie świadomości produktu poprzez autentyczną prezentację odkurzacza Hoover w codziennych sytuacjach domowych w sposób efektywny i kreatywny. W fazie evaluation naszym celem było dostarczenie szczegółowych opisów i rzetelnych recenzji za pośrednictwem blogów. Ten podział umożliwił skuteczne dotarcie do różnych grup demograficznych na każdym etapie ścieżki i maksymalizację efektów.

Rezultaty
Faza Trigger:
• 6 022 249 wyświetleń, co przekłada się na 147% realizacji wyświetleń
Fazy Evaluation i Purchase:
• 136% realizacji kliknięć
• 160,50% realizacji konwersji
• CR wyższy o 51%
• wzrost liczby użytkowników na stronie o 1396,88% w porównaniu w poprzednim okresem

Wnioski
Kampania wyróżnia się unikalnym podejściem, integrującym działania z influencerami na każdym etapie ścieżki klienta w modelu CDJ. Dzięki jakościowym materiałom i zaawansowanym standardom promocji performance, kampania znacząco przewyższa rynkowe standardy, zapewniając wyjątkowe wyniki.
Sprawdź inne case studies
Skontaktuj się z nami
Porozmawiajmy! Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania,
aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do Twojego biznesu.