Skala działań content performance
na przykładzie firmy deweloperskiej Profbud

Profbud

Wyzwania

Długa ścieżka decyzyjna klienta

Zakup mieszkania to jedna z ważniejszych i najbardziej kosztownych życiowych decyzji. Wymaga dokładnego przemyślenia i rozważenia wielu różnych aspektów, przez co często odkładana jest w czasie.

Bardzo długi cykl sprzedaży produktu

Od pozostawienia leada na dedykowanym danej inwestycji landing page’u do momentu podpisania umowy może minąć nawet kilka miesięcy.

Dopasowanie oferty do preferencji nabywczej klienta

Kreacje, komunikowane wartości, forma przekazu oraz kanały komunikacji muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb grupy docelowej, które w przypadku zakupu mieszkania są bardzo zróżnicowane (metraż, liczba pokoi, rozkład).

Duża konkurencja na rynku deweloperskim

Ze względu na dużą konkurencję, deweloperzy sięgają po bardzo urozmaicone formy promocji (upusty cenowe, bonusy, konkursy), co wymusza ciągłe aktualizowanie oferty pod kątem aktualnej sytuacji rynkowej.

Realizacja

Plan efektywnych działań

  1. Prowadzenie kampanii content performance w oparciu o dane analityczne.
  2. Wykorzystanie najbardziej efektywnych narzędzi i kanałów performance opartych o środowisko RTB.
  3. Optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym pod złożenie leada kontaktowego.
  4. Integracja danych z online ze statusem danego leada w offline.
  5. Lejek konwersji ze zróżnicowanym przekazem zarówno na etapie zdobycia leada jak i zwiększania konwersji na sprzedaż po umówieniu spotkania z biurem sprzedaży klienta.

Wykorzystujemy najbardziej efektywne kanały digital:

Zakup mediów w modelu Real Time Bidding

Marketing Automation

– dopasowanie spersonalizowanej treści sprzedażowej do realnych zachowań i zainteresowań klientów

Content marketing

– współpraca z influencerami z branży budowlanej oraz wnętrzarskiej

Lejki konwersji:

Tworzymy lejki konwersji, by podawać odpowiedni przekaz marketingowy w zależności od miejsca w cyklu sprzedaży, w którym znajduje się klient.

Do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę firmy Profbud kierowane są kreacje reklamowe w ramach kampanii remarketingowej podzielonej na trzy etapy.

Wykorzystujemy najbardziej efektywne kanały digital:

Kampania: Etap I

Osobom, które odwiedziły witrynę, ale nie podjęły żadnego działania, serwowane są testowo kreacje z promocjami lub innymi inwestycjami w danej lokalizacji.

  1. Na podstawie aktywności użytkowników dokonujemy segmentacji rynku z uwzględnieniem lokalizacji inwestycji, a także metrażu, liczby pokoi i rozkładu mieszkania, którymi interesują się klienci
  2. W ramach prowadzonych działań tworzymy 1640 unikalnych kreacji reklamach dopasowanych do indywidualnych preferencji zakupowych użytkowników
  3. Dzięki tak dużej ilości zmiennych jesteśmy w stanie wybierać najbardziej efektywne grupy docelowe, formaty treści, targety, kreacje i komunikaty oraz optymalizować te działania w czasie rzeczywistym
Kampania: Etap I
Kampania graf

Kampania: Etap II

Kampania: Etap II

Osobom, które oglądały mieszkania, wyświetlane są konkretne lokale, które wcześniej oglądali.

Kampania: Etap III

Osobom, które nie podjęły decyzji zakupowej, wysyłany jest content z informacjami o rabatach i eventach promocyjnych.

Kampania: Etap III

Content Marketing

  1. Praca agencji jest kontynuowana także po złożeniu leada w formie działań contentowych.
  2. Działanie nieobliczone na złożenie leada, ale na podniesienie skuteczności sprzedażowej osób będących już w lejku zakupowym.
  3. Na każdym etapie lejka konwersji serwowany jest wartościowy content w celu uwiarygodnienia przekazu marki, jako zewnętrzne źródło rekomendacji.
Content Marketing

Ścieżki konwersji

Ścieżki konwersji
  1. Optymalizacja całości działań online przez Form Up zaowocowała uwzględnieniem w optymalizacji tzw. ścieżek konwersji.
  2. Ścieżka jest to zespół interakcji z reklamami i stroną Profbudu poprzedzającymi działanie w postaci konwersji (pozostawienie kontaktu).
  3. Uwzględnienie tego raportu w analizie, a także możliwość szybkiego wdrożenia płynących z niego wniosków (forma media planów pozwala na elastyczny rozkład budżetów zależny od efektywności kampanii) stanowią ważny element składający się na poprawę efektywności całej kampanii.
  4. Analiza ścieżek konwersji pomaga w optymalny sposób dobierać kanały reklamowe z uwzględnieniem ich roli w strategii działań mediowych.

Content Marketing

  1. Segmentacja grup docelowych
  2. Granulacja przekazu
  3. W jednej kampanii możemy użyć nawet kilka tysięcy wersji targetów i dzięki optymalizacji używać tylko tych, które są najbardziej efektywne
  4. Na bieżąco alokujemy budżety w najbardziej efektywnych miejscach nie na podstawie założeń z media planu, lecz na podstawie faktycznych wyników per medium, per placement, per kreacja, per target
  5. Dzięki takiemu podejściu nie realizujemy zwykłej kampanii reklamowej, lecz prowadzimy działania optymalizowane pod ROI
Content Marketing

Dystrybucja treści

Dystrybuujemy treści zarówno w imieniu firmy Profbud, jaki i za pośrednictwem zewnętrznych influencerów

Dystrybucja treści

Efekty działań

Na przestrzeni ostatniego roku kwartalna sprzedaż systematycznie rosła.

W drugim kwartale 2018 roku udało nam się zwiększyć liczbę sprzedaży o 189% w porównaniu z drugim kwartałem 2017 roku.

Dystrybucja treści
Dystrybucja treści

Konwersja ze spotkania na sprzedaż

Konwersja ze spotkania na sprzedaż systematycznie rośnie i w Q2 2018 roku wzrosła o 200% w stosunku do Q2 2017 roku.

  • Agencja Form Up to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań.

    Monika Moczulska

    Kierownik Marketingu Profbud

Zainteresowany współpracą?

Napisz do nas!

Skontaktuj się z nami



Ta strona korzysta z plików cookies. Klikając "Akceptuj" zgadzasz się z naszą Polityką prywatności.