Skąd pomysł na własny soft AdFormUp?

AdFormUp daje nam dokładniejsze dane i lepszy wgląd w rzeczywistą efektywność prowadzonych działań. Przy okazji pozwala analitykom w większym stopniu skupić się na analizie danych niż na samym opracowywaniu raportów, co także przekłada się na wzrost efektywności.

Skąd pomysł na własny soft AdFormUp?

Prowadzenie kampanii online

W FormUp zawsze stawialiśmy sobie wysoko poprzeczkę w zakresie prowadzenia kampanii online. Odpowiedni dobór wszystkich parametrów kampanii był kluczowy dla realizacji celów klienta i sukcesu rynkowego agencji. Jedną z innowacji, które wprowadziliśmy w nasze działania, było połączenie danych mediowych z realną sprzedażą klienta pobieraną z wewnętrznych systemów typu CRM.

Optymalizacja działań

To rozwiązanie pozwoliło nam na pełniejszą optymalizację działań:

  • W przypadku kampanii leadowych pozwoliło na optymalizację nie tyle pod leada lub „leada zwalidowanego” a pod finalny efekt, jakim jest zamknięta sprzedaż. Tym samym analiza została uzupełniona o kaloryczność pozyskiwanych leadów (rozumianą jako prawdopodobieństwo domknięcia pozyskanego kontaktu) oraz ROI.
  • Kampanie e-commerce z reguły pozwalają na wygodniejsze łączenie sprzedaży z danymi mediowymi z pomocą Google Analytics, lecz i tutaj wkradają się poważne błędy pomiaru. Często nieuwzględniane są zwroty oraz marżowość produktów. Kampanie optymalizowane są pod samo „zdarzenie konwersji” lub w lepszym wypadku błędnie obliczony zwrot z wydatków reklamowych (ROAS). Wykorzystując realną sprzedaż, uzyskujemy dokładniejsze dane, a zatem możemy podejmować lepsze decyzje w zakresie optymalizacji.

 

Nasza metoda rozwijała się i z czasem została uzupełniona o kolejne wymiary analizy. Głębsza granulacja zwiększyła zakres danych i ilość pracy niezbędnej do prawidłowego opracowania raportów. Dodatkowo wprowadzaliśmy kolejne rozwiązania – m.in. autorską metodę porównywania całych lejków konwersji oraz analizę Life Time Value klienta (LTV). Stąd decyzja o ujednoliceniu metody analitycznej oraz prezentacji wyników w przyjaznej dla oka oprawie, co przybrało finalnie formę AdFormUp.

 

Oczywiście praca nad softem nie została zakończona. Kolejne kroki to pogłębiona analiza atrybucji konwersji, analiza ścieżek decyzyjnych użytkowników w kontekście aktywności w obrębie witryny oraz wykorzystanie Machine Learning’u jako wsparcia w predykcjach i alokacji budżetów.

Zainteresowany współpracą?

Napisz do nas!

Skontaktuj się z nami



Ta strona korzysta z plików cookies. Klikając "Akceptuj" zgadzasz się z naszą Polityką prywatności.