Efektywna nauka z ProfiLingua

Klient: ProfiLingua
Zastosowane usługi: FormUp Data, Media,
Nagrody: EMMA | Nagroda główna 2024, IAB MIXX Awards | Brąz 2024

Sytuacja wyjściowa i wyzwanie

ProfiLingua to największa szkoła językowa w Polsce, działająca nieprzerwanie od 1991 r. Od wybuchu pandemii COVID-19 rynek szkół językowych uległ znaczącej zmianie. Edukacja online zyskała na popularności, stając się preferowaną formą nauki. Wzrosła konkurencja, pojawili się nowi gracze oferujący wyłącznie kursy online. Kanał digital stał się kluczowy w pozyskiwaniu klientów, zwiększając swoją odpowiedzialność za wyniki biznesowe szkół językowych.
Projekt ProfiLingua opierał się na zaawansowanej analizie danych. W świecie, w którym kreacje często optymalizuje się intuicyjnie, projekt ProfiLingua wprowadził algorytm oparty na danych, co przełożyło się na realne wyniki i podniosło efektywność działań marketingowych.
Wyzwaniem, przed którym stanęła marka w 2023 r. była konieczność dopasowania się do Dyrektywy Omnibus i wyjścia z pętli wyprzedaży. Wypracowany przez lata model pozyskania klientów bazował na akcjach rabatowych. Nowe regulacje błyskawicznie wpłynęły na efekty działań – kreacje bez informacji o promocji miały wyższy CPL i wyższy CPS. Potrzebowaliśmy nowej strategii, która przekona do wyboru ProfiLingua, bazując nie na rabatach, ale skutecznym CVP.

Strategia

Strategia zakładała wykorzystanie autorskiego algorytmu Data Driven do optymalizacji kreacji w celu stworzenia nowej komunikacji wpływającej na konwersję i ROI. W obliczu spadających wyników po wyłączeniu komunikacji rabatów wiedzieliśmy, że tylko w metodologiczny i powtarzalny sposób, umożliwiający skalowanie, możemy tworzyć kreacje, które sprzedają.

Filarem strategii było wykorzystanie algorytmu do optymalizacji kreacji w ramach środowiska META, który przeprowadza obliczenia pod kątem realizacji celu i automatycznie identyfikuje najbardziej efektywne warianty grafiki i copy. Pozwoliło nam to na wyłonienie cech marki, które w największym stopniu przekładają się na sprzedaż.

Wskaźniki mediowe nie zawsze odzwierciedlają realne intencje zakupowe klientów, dlatego pracę algorytmu oparliśmy na danych sprzedażowych, a nie panelowych. Analiza kreacji jako całości nie daje wiedzy na temat efektywności stosowanej komunikacji, więc konieczne było zbadanie jej wszystkich elementów. Opisaliśmy każdy element kreacji za pomocą tzw. znaczników efektywności (m.in. hasło, copy, CTA, motyw, kolor tła) i zbadaliśmy ich wpływ na realizację celu. Dane pochodzące z algorytmu ograniczyły wpływ intuicji i utartych schematów na planowanie materiałów.

Realizacja

Big Idea opierała się na eksponowaniu cech ważnych dla kursantów takich jak: skuteczność, profesjonalizm, intensywność, rekomendacje. Atrakcyjność oferty podkreślaliśmy poprzez emocjonalne komunikaty, a nie system rabatowo-cenowy. W copy pojawiły się zwroty typu „odlotowa oferta” oraz te zwracające uwagę na Customer Value Proposition (CVP). Istotnym elementem było także spersonalizowanie komunikacji, dlatego w copy zastosowaliśmy wyrażenia w języku promowanego kursu, a ruch z reklam kierowaliśmy na landing page zawierający grafiki spójne z reklamą. Motywy graficzne, ton komunikacji i tło były elementami, które w czasie rzeczywistym analizowaliśmy za pomocą algorytmu Data Driven. W ciągu kampanii przetestowaliśmy 153 warianty kreacji, opisując je 1163 znacznikami. Tworzyliśmy komunikaty atrakcyjniejsze dla grupy docelowej z większym potencjałem na sprzedaż, ROI i skalowanie sprzedaży.

Rezultaty


Nowa strategia komunikacji przełożyła się na realizację celu leadowego klienta w okresie trwania kampanii na poziomie 106%. Efekty optymalizacji kreacji data-driven były widoczne zarówno we wskaźnikach mediowych, jak i biznesowych ProfiLingua.

Realizacja KPI:
CPL w Social Ads niższy o 54% (przekroczenie początkowego KPI o 24 p.p.)
CPS w Social Ads niższy rdr o 30%
CTR wyższy o 70%
CPC niższe o 43%

Przełożenie na kampanie Google Ads:
17,74% więcej leadów ze wszystkich kampanii
62,56% więcej leadów z kampanii wykorzystujących nowe grafiki (PMAX, Display)

CPL ze wszystkich działań niższy rdr o 19,4%

*Dane z panelu Facebook Ads, Google Ads i raportów Klienta

Wnioski

Projekt ProfiLingua opierał się na zaawansowanej analizie danych. Optymalizacja i planowanie mediów zazwyczaj bazują na wynikach mediowych. Zastosowany autorski algorytm data-driven bazujący na danych 1st party jest innowacyjnym podejściem, które przełożyło się na realne korzyści biznesowe. Optymalizacja data-driven kreacji dała możliwość trafnej identyfikacji i ponownego wykorzystania najskuteczniejszych elementów kreacji, np. CTA oraz wykluczeniu elementów najmniej skutecznych.

Rozwiązania zaproponowane przez FormUp pomogły nam zwiększyć skuteczność działań w trudnym otoczeniu rynkowym. Ich oparta na danych ocena materiałów kreatywnych umożliwiła nam wyciągnięcie jasnych i obiektywnych wniosków na temat czynników wpływających na konwersję i ROI. Rozszerzenie zakresu analiz przyniosło znaczącą poprawę efektywności.
Radosław Korczyński
Vice President - ProfiLingua

Sprawdź inne case studies

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy! Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania,
aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do Twojego biznesu.

 

hello@formup.com.pl
tel. 729 976 357