Lead Ads w kampanii Social Media

Sytuacja wyjściowa i wyzwanie
Tutore Poland to największy gracz na polskim rynku edukacyjnym, posiadający w swoim portfolio m.in. markę Tutore, która od 2017 roku oferuje nowoczesne kursy online dla dzieci i dorosłych w dwóch formach: indywidualnych lekcji oraz nauki w grupie.
Wyzwaniem dla Tutore w 2024 roku było uruchomienie nowej, odświeżonej oferty kursów indywidualnych – przede wszystkim korepetycji dla dzieci.
Edukacja online z roku na rok zyskuje na popularności, stając się preferowaną formą nauki. Konkurencja w tym segmencie opiera się przede wszystkim na prywatnych korepetytorach, oferujących swoje usługi przez Internet. Wobec tego kanał digital jest kluczowy w pozyskiwaniu nowych klientów.
Głównym wyzwaniem, przed którym stanęło Tutore w marcu 2024 r, było zbudowanie skali pozyskania klientów na nowo uruchomione kursy indywidualne online w warunkach ograniczonej skuteczności konwersji strony internetowej i landing page.
Strategia
Nasze rozwiązanie – uruchomienie kampanii Lead Ads
Krok 1. Analiza dostępnych możliwości pozyskiwania leadów bez udziału strony internetowej.
Wśród dostępnych narzędzi były między innymi: Lead Ads na platformach społecznościowych, reklamy Google z rozszerzeniami formularzy, reklamy z celem wiadomości czy chatboty.
Krok 2. Wybór formularzy błyskawicznych na Facebooku (Lead Ads) jako metody pozyskiwania leadów.
Na podstawie wyników analizy zdecydowaliśmy się na wykorzystanie formularzy błyskawicznych Lead Ads na Facebooku, które umożliwiają szybkie pozyskiwanie kontaktów bez konieczności przekierowywania użytkownika na zewnętrzne strony.
Krok 3. Stworzenie formularzy błyskawicznych.
Przetestowaliśmy różne warianty formularzy, analizując skuteczność każdego z nich.
Krok 4. Optymalizacja kampanii reklamowej.
Regularnie monitorowaliśmy wyniki kampanii, testując różne warianty kreacji, formularzy, grup docelowych i budżetów, aby maksymalizować skuteczność pozyskiwania leadów.
Za pomocą zintegrowania formularzy Lead Ads z systemem CRM po stronie Klienta, leady były w czasie rzeczywistym przesyłane do CRM-a dla zespołu sprzedażowego.
Realizacja
Duży nacisk położyliśmy na stworzenie wielu wyróżniających się kreacji, które jednocześnie były na tyle proste, że nie przytłaczały zbyt dużą ilością informacji. Testowaliśmy warianty z samym tekstem, wizerunkiem dzieci czy chwytliwymi hasłami. Dodatkowo w copy staraliśmy się skupić uwagę odbiorcy poprzez stosowanie na początku pytań, a także wypisaniu najważniejszych USP.
Drugim etapem, który miał podtrzymać zainteresowanie potencjalnego klienta były formularze błyskawiczne. W ich wprowadzeniu zastosowaliśmy kolejny raz USP, aby jasno przedstawić korzyści z zapisu. Dodatkowo dodaliśmy pytanie kontrolne, które miało na celu odsianie osób, które nie czytają treści ze zrozumieniem, aby poprawić jakość pozyskanych leadów.
W związku z tym, że grupą docelową kampanii byli rodzice, komunikaty zostały dostosowane w taki sposób, aby odpowiadały ich potrzebom i podkreślały korzyści płynące z korepetycji przeznaczonych dla ich dzieci.

Rezultaty
• Zbudowanie skali pozyskania leadów poprzez Lead Ads’y większej o 121% względem pozostałych kanałów
• Obniżenie kosztu pozyskania leada o 74% względem pozostałych kanałów płatnych
• Przy zachowaniu celu Klienta tj. przeznaczając 48,9% budżetu całkowitego na Lead Ads’y

Wnioski
Kampania Lead Ads na Facebooku pozwoliła Klientowi skutecznie zbudować skalę pozyskiwania leadów przy jednoczesnym znacznym obniżeniu kosztów w porównaniu do innych kanałów.
Kluczowym czynnikiem sukcesu była precyzyjna segmentacja grup docelowych, dostosowanie komunikatów do potrzeb rodziców oraz zastosowanie najlepszych praktyk w projektowaniu treści reklamowych i formularzy. Długoterminowo, strategia ta umożliwiła skuteczniejsze dotarcie do osób poszukujących oferty kursów indywidualnych, jednocześnie dostarczając cennych danych pozwalających lepiej zrozumieć potrzeby rynku i usprawnić przyszłe działania marketingowe.
Sprawdź inne case studies
Skontaktuj się z nami
Porozmawiajmy! Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania,
aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do Twojego biznesu.