Content performance marketing

Content performance marketing to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści, które mają jedno zadanie: zwiększenie ROI w mierzalny sposób.

W tym celu konieczne jest traktowanie go jako istotny element całościowej strategii sprzedażowej klienta, a nie odizolowany obszar marketingu opierający się na nieokreślonych, długofalowych wskaźnikach.

Nasze podejście do marketingu treści

W FormUp opracowaliśmy własny sposób wspierania sprzedaży poprzez działania z influencerami. Nasza strategia pozwala uwiarygodnić przekaz marki i dotrzeć do internautów za pomocą mniej intruzywnych form niż tradycyjna reklama display, nie rezygnując przy tym ze wskaźników efektywnościowych.

Etapy kampanii content performance

Współpraca z influencerami

Opracowanie treści

Promocja contentu

Optymalizacja kampanii

Etap I: Współpraca z influencerami

Zawiązanie współpracy z wydawcami, którzy idealnie pasują do tworzonej treści i swoim layoutem uwiarygadniają przekaz. Kryterium wyboru nie jest zasięg, lecz autentyczność tworzonych treści. Współpracujemy wyłącznie z twórcami, którzy są autorytetami w danej dziedzinie, tworzą wartościowy content oraz cieszą się dobrą reputacją i zaufaniem.

Współpraca z influencerami
Opracowanie treści

Etap II: Opracowanie treści

Do każdego wydawcy tworzony jest unikatowy, bogaty pod względem merytorycznym artykuł lub wideo, w którym autor reklamuje przetestowany produkt/usługę w sposób natywny. Oferta klienta jest jedynie wpleciona w główną ideę tekstu, dzięki czemu przekaz zyskuje na wiarygodności i w wysublimowany sposób zachęca do wzięcia udziału w akcji.

Etap III: Promocja contentu

Szeroka promocja artykułów poprzez kampanię performance na Facebooku za pośrednictwem Fanpage’y wydawców, a nie klienta. W ten sposób zwiększamy wiarygodność oferty i osiągamy efekt „wszyscy o nas mówią”. Kampania oparta na płatnej promocji, a nie zasięgach organicznych wydawców, pozwala osiągnąć konkretne efekty mediowe.

Promocja treści
Optymalizacja kampanii

Etap IV: Optymalizacja kampanii

Optymalizacja działań pod osoby, które czytają i reagują na content przechodząc na stronę docelową kampanii. Dzięki testom A/B jesteśmy w stanie określić, treści których wydawców najlepiej przekładają się na sprzedaż i to właśnie na ich promocję przeznaczamy największy budżet.

Cykl kampanii Content Performance Marketing

Wsparcie działań mediowych

Strategia content marketingowa przynosi najlepsze efekty sprzedażowe, jeśli jest zintegrowana z działaniami mediowymi. Wykorzystując dane o userach zebrane podczas kampanii performance, możliwe jest serwowanie reklam artykułów do osób, które już znalazły się w lejku zakupowym. Wpisy osadzone u zewnętrznych wydawców uwiarygodniają przekaz marki jako zewnętrzne źródło rekomendacji, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji i retencji klientów.

Kompleksowa obsługa kanałów digital z wykorzystaniem content performance marketingu

Zobacz Case Study
Women

Efektywnościowy model rozliczeń

Jako agencja performance bierzemy na siebie odpowiedzialność za zrealizowanie planu sprzedażowego klienta. Z tego powodu rozliczamy się w modelach efektywnościowych.

W przypadku kampanii contentowej konkretnym efektem mediowym jest HQE (High Quality Engagement), czyli osoba, która po kontakcie z artykułem kliknęła link kierujący na stronę klienta – prosto z artykułu nawiązującego do oferty.

Przekliki dokonane po przeczytaniu artykułu są bardziej wartościowe niż te, wykonane wprost z kreacji reklamowej, gdzie kontakt i wiedza użytkownika o ofercie jest mniejsza.

Charakterystyką tak uzyskanego ruchu jest:

Długi czas pobytu na stronie

Duże zaangażowanie czytelników

W pełni świadome przekliknięcie się na stronę

Tylko content tworzony z myślą o realizacji konkretnych celów mediowych, podawany w odpowiednim miejscu lejka konwersji, ma realny wpływ na sprzedaż.

Zaufali nam

  • FormUp to ważny element sukcesu Premium Mobile. Jest to jeden z niewielu partnerów na polskim rynku, który działa w pełnym modelu rozliczeń za sprzedaż, a swoją wiedzą i doświadczeniem jest w stanie realizować, a nawet przekraczać plany sprzedażowe.

    Marcin Wieczorkowski

    Prezes Premium Mobile

  • Współpracujemy z FormUp od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu w sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu oraz trzymanie ręki na pulsie najnowszych trendów, to cechy, które cenimy najbardziej.

    Dawid Winter

    Co Founder 4MOSA - Okulary Muscat

  • Rekomenduję FormUp jako profesjonalnego partnera w zakresie realizacji kampanii performance. Współpraca z Agencją przebiega dynamicznie z jednoczesną najwyższą starannością w ramach briefu i uzgodnionych warunków biznesowych. Stopień zaangażowania osób prowadzących projekt wybiega zdecydowanie ponad przeciętną, co znajduje odzwierciedlenie w realizacji KPI.

    Ewa Wdowska

    Dyrektor Marketingu - Multimedia Polska

  • Agencja FormUp to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań.

    Monika Moczulska

    Kierownik Marketingu Profbud

  • FormUp to zespół prawdziwych ekspertów w dziedzinie szeroko pojętego performance marketingu. Swoją branżę znają od podszewki, ale co ważniejsze – potrafią umiejętnie poruszać się po nieznanych terytoriach.

    Patryk Grzeszczuk

    Marketing Director 11 bit studios

Zainteresowany współpracą?

Napisz do nas!

Skontaktuj się z nami



Ta strona korzysta z plików cookies. Klikając "Akceptuj" zgadzasz się z naszą Polityką prywatności.