Content performance marketing to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści, które mają jedno zadanie: zwiększenie ROI w mierzalny sposób.
W tym celu konieczne jest traktowanie go jako istotny element całościowej strategii sprzedażowej klienta, a nie odizolowany obszar marketingu opierający się na nieokreślonych, długofalowych wskaźnikach.
W FormUp opracowaliśmy własny sposób wspierania sprzedaży poprzez działania z influencerami. Nasza strategia pozwala uwiarygodnić przekaz marki i dotrzeć do internautów za pomocą mniej intruzywnych form niż tradycyjna reklama display, nie rezygnując przy tym ze wskaźników efektywnościowych.
Współpraca z influencerami
Opracowanie treści
Promocja contentu
Optymalizacja kampanii
Zawiązanie współpracy z wydawcami, którzy idealnie pasują do tworzonej treści i swoim layoutem uwiarygadniają przekaz. Kryterium wyboru nie jest zasięg, lecz autentyczność tworzonych treści. Współpracujemy wyłącznie z twórcami, którzy są autorytetami w danej dziedzinie, tworzą wartościowy content oraz cieszą się dobrą reputacją i zaufaniem.


Do każdego wydawcy tworzony jest unikatowy, bogaty pod względem merytorycznym artykuł lub wideo, w którym autor reklamuje przetestowany produkt/usługę w sposób natywny. Oferta klienta jest jedynie wpleciona w główną ideę tekstu, dzięki czemu przekaz zyskuje na wiarygodności i w wysublimowany sposób zachęca do wzięcia udziału w akcji.
Szeroka promocja artykułów poprzez kampanię performance na Facebooku za pośrednictwem Fanpage’y wydawców, a nie klienta. W ten sposób zwiększamy wiarygodność oferty i osiągamy efekt „wszyscy o nas mówią”. Kampania oparta na płatnej promocji, a nie zasięgach organicznych wydawców, pozwala osiągnąć konkretne efekty mediowe.


Optymalizacja działań pod osoby, które czytają i reagują na content przechodząc na stronę docelową kampanii. Dzięki testom A/B jesteśmy w stanie określić, treści których wydawców najlepiej przekładają się na sprzedaż i to właśnie na ich promocję przeznaczamy największy budżet.

Strategia content marketingowa przynosi najlepsze efekty sprzedażowe, jeśli jest zintegrowana z działaniami mediowymi. Wykorzystując dane o userach zebrane podczas kampanii performance, możliwe jest serwowanie reklam artykułów do osób, które już znalazły się w lejku zakupowym. Wpisy osadzone u zewnętrznych wydawców uwiarygodniają przekaz marki jako zewnętrzne źródło rekomendacji, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji i retencji klientów.
Kompleksowa obsługa kanałów digital z wykorzystaniem content performance marketingu
Zobacz Case Study
Jako agencja performance bierzemy na siebie odpowiedzialność za zrealizowanie planu sprzedażowego klienta. Z tego powodu rozliczamy się w modelach efektywnościowych.
W przypadku kampanii contentowej konkretnym efektem mediowym jest HQE (High Quality Engagement), czyli osoba, która po kontakcie z artykułem kliknęła link kierujący na stronę klienta – prosto z artykułu nawiązującego do oferty.
Przekliki dokonane po przeczytaniu artykułu są bardziej wartościowe niż te, wykonane wprost z kreacji reklamowej, gdzie kontakt i wiedza użytkownika o ofercie jest mniejsza.
Długi czas pobytu na stronie
Duże zaangażowanie czytelników
W pełni świadome przekliknięcie się na stronę
Tylko content tworzony z myślą o realizacji konkretnych celów mediowych, podawany w odpowiednim miejscu lejka konwersji, ma realny wpływ na sprzedaż.