Etap 1. Świadomość
Celem kampanii na tym etapie jest Zasięg, dotarcie do jak największej grupy osób, która w przyszłości
może się zainteresować danym produktem. Dzięki szczegółowym opcjom targetowania można łatwiej dotrzeć do osób, które z większym prawdopodobieństwem zainteresują się materiałem reklamowym. Jeżeli np. produktami są sukienki i akcesoria ślubne, to możliwe jest dotarcie do kobiet, które są zaręczone i mają ustawiony taki status na Facebooku. Wielkość grupy docelowej należy dopasować do wielkości budżetu. Z poziomu grupy reklam można ocenić wielkość zdefiniowanej grupy odbiorców oraz wielkość grupy dla założonego budżetu.
Kolejny etap to wybór materiału reklamowego, który zwróci uwagę użytkownika w jak najkrótszym czasie. Może to być kreacja bazująca na emocjach, w której marka nie odnosi się bezpośrednio do swoich produktów, a jedynie przedstawia je jako element codziennego życia i skupia się na tym, co czują osoby występujące w wideo lub na zdjęciu.