System reklamowy Facebooka umożliwia dotarcie do użytkowników na wiele sposobów. Pozwala także wybrać cel, czyli czynność, do której chcemy zachęcić poprzez wykorzystanie odpowiednich formatów reklam. To pierwszy krok tworzenia kampanii. Główne pytania, które należy sobie wcześniej zadać to: „po co tworzę kampanię?” i „co chcę osiągnąć daną reklamą?”.
Główne kategorie celów reklamowych
Cel 1. Rozpoznawalność
Celem takich kampanii jest dotarcie przy względnie niskich kosztach do dużej liczby użytkowników, czyli wygenerowanie jak największej liczby wyświetleń i „zakotwiczenie się” w świadomości odbiorców. Najczęściej są to kampanie wizerunkowe, które mają za zadanie pozyskać jak największy zasięg w internecie i pokazać, że dana firma istnieje.
Cel „Rozpoznawalność” dzieli się na:
- Rozpoznawalność marki. Facebook będzie optymalizować wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem będą w stanie przypomnieć sobie reklamę w ciągu następnych dwóch dni. System mierzy nie tylko podstawowe wskaźniki, takie jak kliknięcia czy zasięg, lecz także interakcje w postaci zatrzymania newsfeedu i dłuższego oglądania reklamy. W praktyce ten cel jest bardzo rzadko stosowany ze względu na niejasny sposób działania i ograniczone możliwości optymalizacji.
- Zasięg. Ten cel jest stosowany o wiele częściej. Gwarantuje dotarcie do szerokiej grupy odbiorców przy jak najniższym koszcie. Algorytm optymalizuje wyświetlanie reklam przez CPM (cost per mille – koszt dotarcia do tysiąca użytkowników). Koszty kliknięć i konwersji w witrynie mogą być wysokie, dlatego warto wykorzystywać kampanie tego rodzaju w celach wizerunkowych, a nie typowo sprzedażowych.
Cel 2. Rozważenie zakupu
W tych kampaniach nadal chodzi o budowanie zainteresowania marką i zaangażowania, ale już na odrobinę głębszym poziomie. Reakcje użytkowników mają bardziej wymierne efekty, które można mierzyć, jak sama nazwa wskazuje, według konkretnego celu, np. liczbą pozyskanych kontaktów czy wygenerowanych aktywności. Celem kampanii „Rozważanie zakupu” może być:
- Zwiększenie ruchu. To jeden z najprostszych i najbardziej podstawowych sposobów na pozyskanie użytkowników przy jak najniższym koszcie w krótkim czasie – optymalizowany pod jak największą liczbę kliknięć kierujących do określonej witryny lub innego miejsca docelowego.