Przebudzenie uznanej marki i rekordowe wyniki sprzedaży Chocolissimo

Sytuacja wyjściowa i wyzwanie
Chocolissimo jest producentem i dystrybutorem wyrobów czekoladowych premium w kanałach B2C i B2B. Marka ta, znana ze swojej unikalnej oferty ponad 300 smaków pralin, ręcznie robionych czekolad i personalizowanych produktów, jest liderem w obszarze personalizacji czekoladowych upominków, opierając swoją działalność e-commerce na rozbudowanej platformie w Polsce.
W 2024 roku Chocolissimo przeszło znaczące zmiany – po siedmiu latach do spółki wrócił założyciel marki. Zmiana właściciela wiązała się z szeregiem ruchów w spółce oraz ambitnymi planami rozwoju platformy e-commerce. W Q3 dokonano także zmiany agencji digital oraz strony sklepu. Wszystko to miało przynieść efekt w postaci zwiększenia liczby transakcji w sklepie w stosunku do poprzednich lat.
Głównym celem współpracy był wzrost ruchu na stronie internetowej Chocolissimo, a także zwiększenie liczby transakcji i maksymalizacja wyników w kluczowym okresie świątecznym.
Strategia
Nasza strategia opierała się na pełnej integracji danych z różnych obszarów mających wpływ na wyniki e-commerce Chocolissimo, wykorzystując nasze autorskie narzędzie FormUp Data.
Kluczowym założeniem było skoncentrowanie się na celach biznesowych klienta i zapewnienie precyzyjnego raportowania efektywności działań w czasie rzeczywistym, szczególnie w wymagającym okresie czwartego kwartału.
W odpowiedzi na wyzwanie związane z potencjalnym wyczerpaniem się oferty świątecznej, w tym bestsellerów, wdrożyliśmy naszą unikalną metodologię opartą na algorytmie data-driven. Pozwoliło to na precyzyjne zidentyfikowanie czynników realnie wpływających na ROI oraz wyłonienie najbardziej skutecznych reklam i produktów.
Realizacja
W fazie realizacji wdrożyliśmy zintegrowane działania w obszarach analityki, mediów i komunikacji:
- Implementacja FormUp Data – zmiana sposobu raportowania i podejmowania decyzji w oparciu o dane.
- Wdrożenie metodologii FormUp Data Driven Creation w kampaniach Social Ads – oparcie pracy algorytmu na analizie zunifikowanych cech kreacji (znaczników efektywności) i badaniu ich wpływu na realizację celu. Dzięki temu uzyskaliśmy odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:
- Jaki hook w wideo najskuteczniej przyciąga uwagę?
- Jakie CTA działa osiąga najwyższy CTR?
- Jakie strony docelowe osiągają najwyższy CR dla każdej linii kreatywnej?
- Wykorzystanie FormUp Custom Attribution w strategii Google Ads – kluczowe działania obejmowały optymalizację pliku produktowego i bieżące monitorowanie danych sprzedażowych w celu elastycznego zarządzania budżetem pomiędzy PMAX (stanowił dominujące działania w poprzednich latach) i PLA
- Identyfikacja nowych bestsellerów w celu skalowania sprzedaży – na podstawie analizy danych o klientach Chocolissimo uruchomiliśmy testową kampanię „Jesienne przyjemności”, co pozwoliło na szybkie dostrzeżenie potencjału wzrostu sprzedaży wybranych produktów.
- Wykorzystanie natywnych materiałów wideo i wyskalowanie kampanii Social Ads
Rezultaty
Dzięki wdrożonej strategii i konsekwentnej realizacji osiągnęliśmy imponujące rezultaty dla Chocolissimo:
- Wzrost liczby transakcji rok do roku o 63,2%.
- Całkowite wyprzedanie oferty świątecznej.
- Zwiększenie sprzedaży przypisanej do Facebooka i Instagrama o około 387,5% rok do roku.
- Zwiększenie sprzedaży na urządzeniach mobilnych o 138% rok do roku.
- Wykreowanie nowego bestsellera: Sprzedaż produktu z kampanii „Jesienne przyjemności” wzrosła o 600% w grudniu i 987% w listopadzie.
- Pozyskanie o 146% więcej kliknięć oraz o 103% więcej zakupów z kampanii Google Ads.
Te wyniki pokazują, jak skuteczne połączenie analizy danych, strategicznego planowania i precyzyjnej realizacji kampanii przyczyniło się do znaczącego sukcesu biznesowego naszego klienta
źródło: raporty CRM klienta, Google Ads,Meta Ads, GA4
Sprawdź inne case studies
Skontaktuj się z nami
Porozmawiajmy! Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania,
aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do Twojego biznesu.