W dzisiejszym, dynamicznym świecie marketingu, agencje coraz częściej – poza wewnętrznymi działaniami performance – nawiązują partnerstwo z agencjami zewnętrznymi, specjalizującymi się w konkretnych gałęziach marketingu.
Do działań zewnętrznych wydawców, które wpływają na poszerzenie kanałów emisji reklamy i dotarcie do większej liczby odbiorców, a w konsekwencji mogą przełożyć się na wynik sprzedażowy klienta, należą:
- e-mail marketing,
- afiliacja,
- porównywarki i rankingi usług oraz produktów,
- serwisy tematyczne związane z branżą klienta.
Nowoczesne podejście do współpracy z wydawcami zewnętrznymi opiera się na cyklicznym modelu zlecania działań, precyzyjnym mierzeniu efektywności poprzez tagowanie linków UTM oraz bieżącej analizie wyników sprzedażowych.
Cotygodniowe zlecanie działań
Cykliczny model współpracy pomiędzy agencją marketingową a wydawcami zewnętrznymi bazuje na cotygodniowym zlecaniu konkretnych działań. Agencja performance przekazuje zewnętrznym partnerom cele i zadania, które obejmują działania w obszarze e-mail marketingu, afiliacji czy też udziału w porównywarkach i serwisach tematycznych.
Podczas takiej współpracy kluczowe są regularne, krótkie zlecenia, które umożliwiają szybką reakcję agencji na bieżące wyniki sprzedażowe klienta. Model ten skłania wydawców do systematycznej kontroli oraz optymalizacji działań dla zachowania ciągłości zleceń.