case-studies

 

Kampania content performance
dla firmy Hoover

 

 

target

Wyzwania

Niska świadomość marki Hoover w Polsce

Haier – właściciel marki Candy oraz Hoover – od lat utrzymuje pozycję lidera na każdym kontynencie poza Europą. W Polsce świadomość marki Hoover jest relatywnie niska.

Konkurencyjny rynek sprzętu AGD

Branża AGD skupia wielu konkurencyjnych producentów. Największe zagrożenie stanowiła marka Philips z bezpośrednim zamiennikiem o nazwie SpeedPro Aqua.

Utrudniona weryfikacja wyników kampanii

Celem kampanii była sprzedaż, jednak ruch miał być kierowany na stronę Hoover, na której nie ma możliwości dokonania zakupu (sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem retailerów).

Plan efektywnych działań

  1. Opracowanie strategii komunikacji i działań mediowych z uwzględnieniem każdego etapu cyfrowej ścieżki klienta.
  2. Wykorzystanie najbardziej jakościowych kanałów digital: SEM, Social Ads, content marketing.
  3. Optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym pod kątem najwyższej efektywności, a nie założeń z media planu.

Realizacja

Posegmentowaliśmy odbiorców ze względu na aktywność na stronie oraz dostosowaliśmy przekaz reklamowy do etapu ścieżki: od świadomości do zakupu. Zależało nam, aby komunikacja, była możliwie jak najbardziej spersonalizowana oraz uwzględniała realne potrzeby i dylematy klienta na danym etapie lejka.

Faza Trigger

Wygenerowanie świadomości

Celem pierwszego etapu było zwiększanie świadomości marki i wzbudzenie zainteresowania nowym produktem. Wśród wyodrębnionej grupy odbiorców, spełniającej określone kryteria społeczno-demograficzne, komunikowaliśmy główną funkcjonalność odkurzacza: możliwości mycia i odkurzania jednocześnie.

Faza Evaluation

Rozwianie wątpliwości

Na drugim etapie optymalizowaliśmy kampanię pod konwersje. Naszym celem nie było dotarcie z przekazem do jak największej grupy nowych użytkowników, ale pozyskanie wartościowego ruchu na stronie Klienta. Wykorzystaliśmy materiały wideo oraz content marketing, aby edukować, zwiększać wiedzę o produkcie oraz pokonać wszelkie wątpliwości związane z jego zakupem.

Faza Purchase

Zachęcenie do zakupu

Na ostatnim etapie lejka znajdowali się użytkownicy, którzy odwiedzili kartę produktową lub byli aktywni na potrzebnych etapach lejka (obejrzeli wideo, zareagowali na post), ale potrzebowali dodatkowo impulsu, by podjąć decyzję o zakupie. Aby ich przekonać i zwiększyć zaufanie do marki, wykorzystaliśmy remarketing aby zakomunikować możliwość zwrócenia produktu nawet po 60 dniach – za darmo.

Na każdym etapie lejka klient analizuje opinie i recenzje w internecie, a także porównuje produkty z konkurencją i szuka potwierdzenia atrakcyjności marki. Zaprosiliśmy więc do współpracy blogerów, którzy są autorytetami w dziedzinie organizacji i prowadzenia domu, cieszą się dobrą reputacją i zaufaniem. Każdy z nich opisał produkt z innej perspektywy, by odpowiedzieć na potrzeby różnych grup docelowych.

Content Performance Marketing

Opublikowane artykuły zostały wsparte płatną promocją w mediach społecznościowych. W ten sposób mogliśmy docierać zarówno do zimnych grup (górna część lejka), jak i do osób, znajdujących się na bardziej zaawansowanych etapach Customer Journey. Celem było uwiarygodnienie przekazu marki i osiągnięcie efektu „wszyscy o nas mówią”.

 

Za pomocą testów A/B sprawdziliśmy, który wydawca, temat i kreacja
najlepiej przekładają się na wzrost konwersji.

 

Wyniki

Artykuły zostały uznane za wiarygodne i wartościowe, o czym świadczy: zaangażowanie czytelników w komentarzach, wysoki współczynnik konwersji oraz długi średni czas trwania sesji oraz wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

2. miejsce w organicznych wynikach
wyszukiwania na frazę „odkurzacz mopujący Hoover”

 

 

00:02:44

Średni czas trwania sesji

152%

Stopień realizacji celu

24%

CTR na stronę Hoover

34%

Wskaźnik konwersji
(Kliknięcie „Kup teraz”)

Miara efektywności KPI: kliknięcie buttonu “BUY NOW”, który przenosił ze strony Hoover na stronę sklepu detalicznego
– jedynego miejsca, gdzie możliwe było dokonanie zakupu.

 

 

Content performance marketing cechował wyższy poziom konwersji niż Google Brand. Oznacza to, że ruch wygenerowany przez te działania był bardziej efektywny niż ruch pochodzący od użytkowników z Google’a, którzy znali markę!

100% sprzedanych
produktów

w pierwszym tygodniu
kampanii

Współczynnik
konwersji 9,9%

we wszystkich
kanałach digital

Wzrost ruchu
w witrynie o 619%

przy współczynniku
odrzuceń 18%

Wzrost w udziale
rynku odkurzaczy

do 6% vs. 2,8%
w ubiegłym roku*
*badanie przeprowadzone przez Gfk

cudzysłów

Optymalizacja kampanii pod kątem jak najwyższego wskaźnika konwersji dała nam silne poczucie, że mamy wspólne cele. 100% wyprzedanych produktów w pierwszym tygodniu i dwukrotne zwiększenie udziału w rynku przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych dowodzi wielkiego sukcesu kampanii.

Michał Cholewa
Marketing Manager – Candy Hoover Polska Sp. z o.o.

Zaufali nam

Logo-CANDY-Simple-2
logo_OLXgroup
logo_NationaleNederlanden
logo_ALAB
logo_welbi
logo_NTFY
logo_Holia
logo_Triverna
logo_STS
logo_Rikoland
logo_rankomat
logo_ProfiLingua
logo_PROFBUD
logo_PremiumMobile
logo_Plush
logo_ParkOfPoland
logo_Muscat
logo_Tutore
logo_mamissima
logo_LOT
logo_Eternis
logo_Hoover
logo_DUKA
logo_born2be
logo_blooberTeam
logo_angloville
logo_A2Mobile
logo_Haier
logo_11bit

Klienci o nas

logo_Muscat

Współpracujemy z FormUp od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu w sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu to cechy, które cenimy najbardziej.

Dawid Winter
Co Founder 4MOSA – Okulary Muscat
logo_angloville

FormUp jest naszym partnerem w zakresie digital marketingu nieprzerwanie od 2017 roku. Od początku aktywnie wspierali nas w realizacji celów, wykazując się dużym profesjonalizmem, doświadczeniem i umiejętnością dynamicznego dostosowywania się do rynku i odbiorcy.

Michał Kelles-Krauz
CEO – Angloville
logo_Eternis

Działają kompleksowo, transparentne i zespołowo, a pozycjonowanie stron i analityka internetowa nie mają przed nimi tajemnic. Dzięki rekomendacjom dotyczącym rozbudowy i optymalizacji nowej witryny, udało nam się zwiększyć ruch z organica o ponad 250% w porównaniu z ub. r.

Alicja Leszczyńska
Head of marketing – Eternis
logo_PROFBUD

Agencja FormUp to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań

Monika Moczulska
Marketing Director – Profbud
logo_ParkOfPoland

Współpraca z Agencją przebiega dynamicznie z jednoczesną najwyższą starannością w ramach briefu i uzgodnionych warunków biznesowych. Stopień zaangażowania osób prowadzących projekt wybiega zdecydowanie ponad przeciętną, co znajduje odzwierciedlenie w realizacji KPI.

Ewa Wdowska
Marketing Director – Park of Poland
1200px-Bloober_Team_logo.svg_

Pracujemy ze świetnym zespołem – doskonałe, profesjonalne podejście, fachowość, wysokie standardy, a przede wszystkim zapał – tu nie ma obaw przed eksperymentem, zawsze jest nowy pomysł, czy niestandardowe rozwiązanie „na już”. Zgrana ekipa z nas!

Bloober Team
logo_DUKA

To, co cenię we współpracy z FormUp najbardziej, to doskonały kontakt z Zespołem. Szybko reagują, nie boją się wyzwań i zachowują pełen profesjonalizm. Dokładając do tego proaktywną postawę i doświadczenie, jestem przekonany, że kampanie DUKA są rozwojowe i efektywne.

Michał Frąckiewicz
Performance Specialist – DUKA
321sprzedanel

FormUp to godny zaufania partner w zakresie obsługi kampanii Google Ads i Bing Ads. Ich codzienna praca i bieżąca weryfikacja wyników oparta na różnych modelach atrybucji, w krótkim czasie przyczyniła się do wzrostu efektywności kosztowej i pozwoliła zwiększyć skalę działań o 100%.

Tomasz Wierzbicki
Head Of Marketing – 321 Sprzedane
sts-small4

Wdrożenie FormUp Data pozwoliło nam na jeszcze pełniejsze wykorzystanie danych już obecnych i używanych w organizacji. Pogłębiona i zunifikowana analiza wszystkich kanałów digital skutecznie wsparła nasze działania i przełożyła się na jeszcze większą kontrolę nad generowanym wynikiem.

Paweł Sikora
PR Manager STS S.A.
logo_rikoland

Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. Każda decyzja, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko. Nasze kampanie są w dobrych rękach.

Renata Piątkowska
E-commerce Manager Rikoland SA
hover

Optymalizacja kampanii pod kątem jak najwyższego wskaźnika konwersji dała nam silne poczucie, że mamy wspólne cele. 100% wyprzedanych produktów w pierwszym tygodniu i dwukrotne zwiększenie udziału w rynku przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych dowodzi wielkiego sukcesu kampanii.

Michał Cholewa
Marketing Manager – Candy Hoover Polska Sp. z o.o.
logo_11bit

FormUp to zespół prawdziwych ekspertów w dziedzinie szeroko pojętego performance marketingu. Swoją branżę znają od podszewki, ale co ważniejsze – potrafią umiejętnie poruszać się po nieznanych terytoriach.

Patryk Grzeszczuk
Marketing Director 11 bit studios
logo_ProfiLingua

FormUp posiada wszelką niezbędną wiedzę, doświadczenie i umiejętności do realizacji skutecznych kampanii leadowych. Na efekty ich pracy nie trzeba było długo czekać – w 2. i 3. miesiącu współpracy konwersja z leada na sprzedaż wzrosła o 61% w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.

Diana Mazurek
Head of Digital Marketing - WSiP S.A.
logo_PremiumMobile

FormUp to ważny element sukcesu Premium Mobile. Jest to jeden z niewielu partnerów na polskim rynku, który działa w pełnym modelu rozliczeń za sprzedaż, a swoją wiedzą i doświadczeniem jest w stanie realizować, a nawet przekraczać plany sprzedażowe.

Marcin Wieczorkowski
CEO – Premium Mobile