Halo, kto tam? – poznaj swojego odbiorcę
Gdy wiesz już, co jest Twoim celem, zastanów się, do kogo kierujesz swój komunikat – kto jest przedstawicielem targetu, Twoim klientem idealnym, personą. Czy jest to 25-letni mężczyzna pasjonujący się motoryzacją, czy może 50-letnia kobieta fascynująca się tematem zdrowego odżywiania? Komunikaty reklamowe będą różnić się między sobą m.in. ze względu na wiek, płeć, poglądy i zainteresowania odbiorcy.
W zależności od wybranej grupy docelowej, należy dostosować do niej styl i język komunikacji – w jednym przypadku lepszym wyborem będzie komunikacja formalna, w innym – luźna, przeplatana slangiem, przypominająca normalną rozmowę.
Skracaj dystans – przejdź na “Ty”
Korzystaj z bezpośrednich zwrotów do odbiorcy – skracają one dystans, dodają naturalności oraz zachęcają do interakcji. W celu osiągnięcia synergicznego efektu warto łączyć je z personalizacją – nawiązuj do sytuacji, pragnień i doświadczeń grupy docelowej. Zadawaj czytelnikowi pytania i proponuj rozwiązania. “Chcesz zadbać o rozwój malucha?”, “Chcesz zwiększyć swoje szanse na awans?”, “Czas zadbać o zdrową dietę?” – takie pytania pokażą odbiorcy, że rozumiesz jego cele i możesz zaoferować coś, co go do nich przybliży.