1. Reklamy w social mediach
Każdy serwis społecznościowy oferuje odrębny system reklamowy, który umożliwia tworzenie kampanii reklamowych nastawionych na różnorodne cele (wizerunkowe, zasięgowe, sprzedażowe, związane z budowaniem społeczności).
Platformy społecznościowe różnią się od siebie – popularnością, charakterystyką/demografia użytkowników, możliwymi do wykorzystania formatami reklamowymi, udziałem w lejku konwersji i możliwościami remarketingu. W związku z tym, warto je dokładnie poznać, zbadać ich potencjał i na tej podstawie stworzyć precyzyjny plan działania. Dobra znajomość każdej z platform umożliwia prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Przynoszą one wymierne efekty i pozwalają na dotarcie do różnych segmentów i grup odbiorców.
Statystyki dla trzech największych serwisów społecznościowych w Polsce:
Facebook:
– Liczba użytkowników: 20,6 mln
– Płeć: 53% kobiet, 47% mężczyzn
– Wiek: 18-54 (79%)
Instagram:
– Liczba użytkowników: 7 mln
– Płeć: 57% kobiet, 43% mężczyzn
– Wiek: 18-54 (87%)
LinkedIn:
– Liczba użytkowników: 5 mln
– Płeć: b.d.
– Wiek: 18-54 (99%)