1. Sponsored Products
Sponsored Products jest dostępny dla wszystkich sprzedawców na Amazonie i działa podobnie do Google Ads. Wykorzystuje kierowanie na słowa kluczowe i pozwala sprzedawcom licytować reklamy w wynikach wyszukiwania.
Reklamy Sponsored Products wyświetlają się na początku, w środku lub na końcu wyników wyszukiwania i zawierają podpis “sponsored”. Gdy kupujący kliknie reklamę, zostanie przekierowany na stronę produktu w Amazon. Sama reklama generowana jest automatycznie na podstawie nazwy i opisu artykułu. Stawki w Amazon Ads (podobnie jak słowa kluczowe) możemy określać ręcznie lub automatycznie.
2. Sponsored Brands
Sponsored Brands to format, który pojawia się na samej górze strony wyników wyszukiwania i obejmuje nagłówek (który możemy wpisać ręcznie), logo marki i trzy produkty. Format ten rozliczany jest w taki sam sposób jak Sponsored Product (w modelu PPC). Ten rodzaj reklamy jest automatycznie dostępny dla sprzedawców współpracujących w modelu Amazon Vendor Central oraz dla Amazon Seller Central. Wcześniej należy zarejestrować markę i uzyskać autoryzację przez Amazon (Amazon Brand Registry).
Reklamy Sponsored Brands pozwalają zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki, a także promować kilka produktów jednocześnie. Jeśli klient kliknie jedno ze zdjęć produktowych, zostanie przeniesiony bezpośrednio na stronę produktu. Jeśli jednak naciśnie logo firmy lub tekst reklamy, zostanie przeniesiony na stronę sklepu lub niestandardową stronę docelową utworzoną za pomocą Amazon Stories.
3. Sponsored Display
Reklamy Sponsored Display są dostępne dla firm współpracujących w modelu Amazon Vendor Central, sprzedawców (sellers) zarejestrowanych w Amazon Brand Registry oraz agencji, które mają klientów sprzedających na platformie Amazon.
Sponsored Display Ads są wyświetlane na stronach poszczególnych produktów oraz na innych stronach związanych z produktami (np. na stronie z recenzjami) oraz poza samym Amazonem, w ramach jego sieci reklamowej. Reklamy są generowane automatycznie w podobny sposób jak Sponsored Products – na podstawie zamieszczonych w ofercie zdjęć produktu, ceny, nagłówków i oceny w gwiazdkach. Kreacja zawiera przycisk „kup teraz”, który prowadzi do strony produktu w Amazon. Rozliczenie następuje w modelu PPC.
Reklamy Sponsored Display mogą być kierowane na podobne lub uzupełniające się produkty i kategorie. Ta opcja jest dostępna dla wszystkich osób, mających dostęp do Amazon Sponsored Display Ads. Z kolei targetowanie reklam do osób, które w ciągu ostatnich 30 dni przeglądały strony Twoich produktów lub strony produktów podobnych, ale ich nie kupiły, dostępne są tylko dla sprzedawców współpracujących w modelu Amazon Vendor.