Kampania performance
dla sklepu internetowego Rikoland

Muscat

Rikoland.pl to sklep zoologiczny, który zlecił nam realizację wielokanałowej kampanii digital ukierunkowanej na zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Naszym celem była maksymalizacja ROAS przy jednoczesnym zachowaniu ustalonego budżetu miesięcznego.

Wyzwania

Młody, nieznany brand

Rikoland.pl to stosunkowo młoda marka, która działa na rynku artykułów zoologicznych od 2019 roku. W odróżnieniu do kluczowych konkurentów nie posiada sklepów stacjonarnych, co przekłada się na mniejszą świadomość brandu wśród konsumentów.

Konkurencyjny rynek

Ponad połowa Polaków posiada zwierzę domowe (źródło: Kantar Public). Prognozuje się, że wartość rynku zoologicznego w latach 2019-2023 wzrośnie o ok. 4-5% (źródło: ZooBranża). Ma to bezpośredni wpływ na większą konkurencję i bardziej zaciekłą walkę o klienta.

Plan efektywnych działań

1.

Analiza asortymentu sklepu i opracowanie listy produktów, które miały największe szanse zainteresować potencjalnych nabywców.

2.

Opracowanie strategii na podstawie analizy dotychczasowych działań, potrzeb grupy docelowej i działań konkurencji (m.in. Maxi Zoo, Zooart, Zooplus).

3.

Koncentracja na kampaniach produktowych PLA (Product Listing Ads), aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy. Jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji, ponieważ dostarcza użytkownikom szczegółowych informacji na temat produktów (zdjęcie, cena, opis) jeszcze zanim klikną reklamę.

4.

Realizacja kampanii z zachowaniem pełnej transparentności w zakresie kosztów jaki i wyników kampanii, dzięki autorskiej metodzie raportowania. Klient otrzymał dostęp do specjalnego panelu, który w automatyczny sposób łączy wszystkie źródła danych mediowych w jednym miejscu.

Plan efektywnych działań - wykres

Lejki konwersji

1. Budowa świadomości

Celem pierwszego etapu było zwiększenie świadomości oraz wzbudzenie zainteresowania nową marką. Działania reklamowe na tym etapie, nie miały charakteru sprzedażowego, tylko edukacyjny. Stawiamy na dostarczanie interesującej treści na temat tego, jak zadbać o swojego pupila. Posty te, miały za zadanie zaangażować odbiorców w dialog z marką i zachęcić do dzielenia się własnymi doświadczeniami.

Budowanie świadomości
Budowanie świadomości

2. Rozważenie zakupu

Celem działań na drugim etapie, było odpowiedzenie na najczęściej zadawane pytania. Odpowiedzi były przedstawione w formie artykułów na blogu marki, dzięki którym potencjalny klient nie tylko znajdował odpowiedź na nurtujące go pytania, ale także dowiadywał się, jak lepiej zadbać o swojego czworonoga. Reklamy kierowaliśmy do osób, które weszły w interakcję z marką, ale nie dokonały konwersji.

3. Podjęcie decyzji

Na tym etapie odbiorcy doskonale znają markę, ale potrzebują dodatkowego impulsu, aby podjąć decyzję o zakupie. Najbardziej efektywnym typem reklamy okazał się w tym wypadku dynamiczny remarketing produktowy (DPA). To dzięki niemu, byliśmy w stanie dopasować proponowane produkty do tego, co wcześniej oglądał klient. Łącząc potencjał dynamicznego marketingu z atrakcyjną i spersonalizowaną ofertą, byliśmy w stanie skutecznie przekonać użytkowników do sfinalizowania koszyka.

Budowanie świadomości
Budowanie świadomości

4. Orędownictwo/lojalność

Dla marki Rikoland ścieżka zakupowa użytkownika nie kończy się na pierwszym zakupie. Nie ma lepszej nagrody dla marki, niż usatysfakcjonowany, zadowolony klient. Dlatego dbamy o utrzymanie z nim stałych relacji, by informować go o nadchodzących nowościach i promocjach. Od razu po zakupie, zachęcamy go do polubienia strony na Facebooku, by pozostał z nami w kontakcie.

Wyniki

O skuteczności realizowanych działań świadczy sukcesywny wzrost liczby transakcji przy niższym koszcie sprzedaży. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. Już po 3 miesiącach współpracy udało nam się osiągnąć o około 40% wyższy wskaźnik konwersji e-commerce niż średnia rynkowa (źródło: Smart Insights).

Procentowy wzrost przychodów z Google Ads

Procentowy wzrost przychodów z Google Ads

Procentowy wzrost przychodów z Facebook Ads

Procentowy wzrost przychodów z Facebook Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji Google Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji Google Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji z Facebook Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji z Facebook Ads

W ciągu trzech miesięcy udało nam się obniżyć COS (Cost of Sale)
do 7,3% w kampanii Google Ads oraz do 4,5% w kampanii Facebook Ads.

COS Google Ads

COS Google Ads

COS FB

COS FB
  • Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. To agencja, która wniosła znaczący wkład w znakomite wyniki sprzedażowe w naszym sklepie. Każda decyzja optymalizacyjna, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko, co utwierdza nas w przekonaniu, że nasze kampanie są w dobrych rękach.

    Renata Piątkowska

    E-commerce Manager Rikoland SA

Zainteresowany współpracą?

Napisz do nas!

Skontaktuj się z nami



    Ta strona korzysta z plików cookies. Klikając "Akceptuj" zgadzasz się z naszą Polityką prywatności.