case-studies

 

Kampania performance
dla sklepu internetowego Rikoland

 

 

target

Wyzwania

Młody, nieznany brand

Rikoland.pl to stosunkowo młoda marka, która działa na rynku artykułów zoologicznych od 2019 roku. W odróżnieniu do kluczowych konkurentów nie posiada sklepów stacjonarnych, co przekłada się na mniejszą świadomość brandu wśród konsumentów.

Konkurencyjny rynek

Ponad połowa Polaków posiada zwierzę domowe (źródło: Kantar Public). Prognozuje się, że wartość rynku zoologicznego w latach 2019-2023 wzrośnie o ok. 4-5% (źródło: ZooBranża). Ma to bezpośredni wpływ na większą konkurencję i bardziej zaciekłą walkę o klienta.

Plan efektywnych działań

  1. Analiza asortymentu sklepu i opracowanie listy produktów, które miały największe szanse zainteresować potencjalnych nabywców.
  2. Opracowanie strategii na podstawie analizy dotychczasowych działań, potrzeb grupy docelowej i działań konkurencji (m.in. Maxi Zoo, Zooart, Zooplus).
  3. Koncentracja na kampaniach produktowych PLA (Product Listing Ads), aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy. Jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji, ponieważ dostarcza użytkownikom szczegółowych informacji na temat produktów (zdjęcie, cena, opis) jeszcze zanim klikną reklamę.
  4. Realizacja kampanii z zachowaniem pełnej transparentności w zakresie kosztów jaki i wyników kampanii, dzięki autorskiej metodzie raportowania. Klient otrzymał dostęp do specjalnego panelu, który w automatyczny sposób łączy wszystkie źródła danych mediowych w jednym miejscu

Lejki konwersji

1. Budowa świadomości

Celem pierwszego etapu było zwiększenie świadomości oraz wzbudzenie zainteresowania nową marką. Działania reklamowe na tym etapie, nie miały charakteru sprzedażowego, tylko edukacyjny. Stawiamy na dostarczanie interesującej treści na temat tego, jak zadbać o swojego pupila. Posty te, miały za zadanie zaangażować odbiorców w dialog z marką i zachęcić do dzielenia się własnymi doświadczeniami.

2. Rozważenie zakupu

Celem działań na drugim etapie, było odpowiedzenie na najczęściej zadawane pytania. Odpowiedzi były przedstawione w formie artykułów na blogu marki, dzięki którym potencjalny klient nie tylko znajdował odpowiedź na nurtujące go pytania, ale także dowiadywał się, jak lepiej zadbać o swojego czworonoga. Reklamy kierowaliśmy do osób, które weszły w interakcję z marką, ale nie dokonały konwersji.

3. Podjęcie decyzji

Na tym etapie odbiorcy doskonale znają markę, ale potrzebują dodatkowego impulsu, aby podjąć decyzję o zakupie. Najbardziej efektywnym typem reklamy okazał się w tym wypadku dynamiczny remarketing produktowy (DPA). To dzięki niemu, byliśmy w stanie dopasować proponowane produkty do tego, co wcześniej oglądał klient. Łącząc potencjał dynamicznego marketingu z atrakcyjną i spersonalizowaną ofertą, byliśmy w stanie skutecznie przekonać użytkowników do sfinalizowania koszyka.

4. Orędownictwo/lojalność

Dla marki Rikoland ścieżka zakupowa użytkownika nie kończy się na pierwszym zakupie. Nie ma lepszej nagrody dla marki, niż usatysfakcjonowany, zadowolony klient. Dlatego dbamy o utrzymanie z nim stałych relacji, by informować go o nadchodzących nowościach i promocjach. Od razu po zakupie, zachęcamy go do polubienia strony na Facebooku, by pozostał z nami w kontakcie.

Wyniki

O skuteczności realizowanych działań świadczy sukcesywny wzrost liczby transakcji przy niższym koszcie sprzedaży. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. Już po 3 miesiącach współpracy udało nam się osiągnąć o około 40% wyższy wskaźnik konwersji e-commerce niż średnia rynkowa (źródło: Smart Insights).

 

Procentowy wzrost przychodów z Google Ads

Procentowy wzrost przychodów z Facebook Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji Google Ads

Procentowy wzrost liczby transakcji z Facebook Ads

W ciągu trzech miesięcy udało nam się obniżyć COS (Cost of Sale)
do 7,3% w kampanii Google Ads oraz do 4,5% w kampanii Facebook Ads.

COS Google Ads

COS FB

cudzysłów

Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. Każda decyzja, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko. Nasze kampanie są w dobrych rękach.

Renata Piątkowska
E-commerce Manager Rikoland SA

Zaufali nam

Logo-CANDY-Simple-2
logo_OLXgroup
logo_NationaleNederlanden
logo_ALAB
logo_welbi
logo_NTFY
logo_Holia
logo_Triverna
logo_STS
logo_Rikoland
logo_rankomat
logo_ProfiLingua
logo_PROFBUD
logo_PremiumMobile
logo_Plush
logo_ParkOfPoland
logo_Muscat
logo_Tutore
logo_mamissima
logo_LOT
logo_Eternis
logo_Hoover
logo_DUKA
logo_born2be
logo_blooberTeam
logo_angloville
logo_A2Mobile
logo_Haier
logo_11bit

Klienci o nas

logo_Muscat

Współpracujemy z FormUp od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu w sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu to cechy, które cenimy najbardziej.

Dawid Winter
Co Founder 4MOSA – Okulary Muscat
logo_angloville

FormUp jest naszym partnerem w zakresie digital marketingu nieprzerwanie od 2017 roku. Od początku aktywnie wspierali nas w realizacji celów, wykazując się dużym profesjonalizmem, doświadczeniem i umiejętnością dynamicznego dostosowywania się do rynku i odbiorcy.

Michał Kelles-Krauz
CEO – Angloville
logo_Eternis

Działają kompleksowo, transparentne i zespołowo, a pozycjonowanie stron i analityka internetowa nie mają przed nimi tajemnic. Dzięki rekomendacjom dotyczącym rozbudowy i optymalizacji nowej witryny, udało nam się zwiększyć ruch z organica o ponad 250% w porównaniu z ub. r.

Alicja Leszczyńska
Head of marketing – Eternis
logo_PROFBUD

Agencja FormUp to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań

Monika Moczulska
Marketing Director – Profbud
logo_ParkOfPoland

Współpraca z Agencją przebiega dynamicznie z jednoczesną najwyższą starannością w ramach briefu i uzgodnionych warunków biznesowych. Stopień zaangażowania osób prowadzących projekt wybiega zdecydowanie ponad przeciętną, co znajduje odzwierciedlenie w realizacji KPI.

Ewa Wdowska
Marketing Director – Park of Poland
1200px-Bloober_Team_logo.svg_

Pracujemy ze świetnym zespołem – doskonałe, profesjonalne podejście, fachowość, wysokie standardy, a przede wszystkim zapał – tu nie ma obaw przed eksperymentem, zawsze jest nowy pomysł, czy niestandardowe rozwiązanie „na już”. Zgrana ekipa z nas!

Bloober Team
logo_DUKA

To, co cenię we współpracy z FormUp najbardziej, to doskonały kontakt z Zespołem. Szybko reagują, nie boją się wyzwań i zachowują pełen profesjonalizm. Dokładając do tego proaktywną postawę i doświadczenie, jestem przekonany, że kampanie DUKA są rozwojowe i efektywne.

Michał Frąckiewicz
Performance Specialist – DUKA
321sprzedanel

FormUp to godny zaufania partner w zakresie obsługi kampanii Google Ads i Bing Ads. Ich codzienna praca i bieżąca weryfikacja wyników oparta na różnych modelach atrybucji, w krótkim czasie przyczyniła się do wzrostu efektywności kosztowej i pozwoliła zwiększyć skalę działań o 100%.

Tomasz Wierzbicki
Head Of Marketing – 321 Sprzedane
sts-small4

Wdrożenie FormUp Data pozwoliło nam na jeszcze pełniejsze wykorzystanie danych już obecnych i używanych w organizacji. Pogłębiona i zunifikowana analiza wszystkich kanałów digital skutecznie wsparła nasze działania i przełożyła się na jeszcze większą kontrolę nad generowanym wynikiem.

Paweł Sikora
PR Manager STS S.A.
logo_rikoland

Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. Każda decyzja, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko. Nasze kampanie są w dobrych rękach.

Renata Piątkowska
E-commerce Manager Rikoland SA
hover

Optymalizacja kampanii pod kątem jak najwyższego wskaźnika konwersji dała nam silne poczucie, że mamy wspólne cele. 100% wyprzedanych produktów w pierwszym tygodniu i dwukrotne zwiększenie udziału w rynku przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych dowodzi wielkiego sukcesu kampanii.

Michał Cholewa
Marketing Manager – Candy Hoover Polska Sp. z o.o.
logo_11bit

FormUp to zespół prawdziwych ekspertów w dziedzinie szeroko pojętego performance marketingu. Swoją branżę znają od podszewki, ale co ważniejsze – potrafią umiejętnie poruszać się po nieznanych terytoriach.

Patryk Grzeszczuk
Marketing Director 11 bit studios
logo_ProfiLingua

FormUp posiada wszelką niezbędną wiedzę, doświadczenie i umiejętności do realizacji skutecznych kampanii leadowych. Na efekty ich pracy nie trzeba było długo czekać – w 2. i 3. miesiącu współpracy konwersja z leada na sprzedaż wzrosła o 61% w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.

Diana Mazurek
Head of Digital Marketing - WSiP S.A.
logo_PremiumMobile

FormUp to ważny element sukcesu Premium Mobile. Jest to jeden z niewielu partnerów na polskim rynku, który działa w pełnym modelu rozliczeń za sprzedaż, a swoją wiedzą i doświadczeniem jest w stanie realizować, a nawet przekraczać plany sprzedażowe.

Marcin Wieczorkowski
CEO – Premium Mobile