W FormUp zawsze stawialiśmy sobie wysoko poprzeczkę w zakresie prowadzenia kampanii online. Odpowiedni dobór wszystkich parametrów kampanii był kluczowy dla realizacji celów klienta i sukcesu rynkowego agencji. Jedną z innowacji, które wprowadziliśmy w nasze działania, było połączenie danych mediowych z realną sprzedażą klienta pobieraną z wewnętrznych systemów typu CRM.
To rozwiązanie umożliwiło pełniejszą optymalizację działań:
- W przypadku kampanii leadowych pozwoliło nam na optymalizację nie tyle pod leada lub „leada zwalidowanego” a pod finalny efekt, jakim jest zamknięta sprzedaż. Tym samym analiza została uzupełniona o kaloryczność pozyskiwanych leadów (rozumianą jako prawdopodobieństwo domknięcia pozyskanego kontaktu) oraz ROI.
- Kampanie e-commerce z reguły pozwalają na wygodniejsze łączenie sprzedaży z danymi mediowymi za pomocą Google Analytics, lecz i tutaj wkradają się poważne błędy pomiaru. Często nieuwzględniane są zwroty oraz marżowość produktów. Kampanie optymalizowane są pod samo „zdarzenie konwersji” lub w lepszym wypadku pod błędnie obliczony zwrot z wydatków reklamowych (ROAS). Wykorzystując realną sprzedaż, uzyskujemy dokładniejsze dane, a zatem możemy podejmować lepsze decyzje w zakresie optymalizacji.
Nasza metoda rozwijała się. Z czasem uzupełniona została o kolejne wymiary analizy. Głębsza granulacja zwiększyła zakres danych i ilość pracy niezbędnej do prawidłowego opracowania raportów. Stąd decyzja o ujednoliceniu metody analitycznej i opracowaniu systemu monitorowania ROI opartego na BigQuery. Umożliwiło nam to wprowadzenie kolejnych rozwiązań – m.in. autorską metodę porównywania całych lejków konwersji oraz analizę Customer Lifetime Value.