case-studies

 

Autorski system monitorowania
ROI oparty na BigQuery

 

poznaj możliwości systemu

 

o agencji

Jesteśmy agencją specjalizującą się w prowadzeniu kompleksowych działań sprzedażowych w nowym ekosystemie digital. To, co nas wyróżnia to koncentracja na ROI i rozliczenie w modelu efektywnościowym.

W celu osiągania najlepszych rezultatów performance, wypracowaliśmy własne podejście do analityki mediowej polegające na operowaniu dużo większymi zbiorami danych niż w standardowej kampanii digital.

W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko realizować kampanie reklamowe, ale przede wszystkim mieć realny wpływ na sprzedaż produktów klienta i wspierać go w zakresie skalowania biznesu.

o systemie

Nasze działania opieramy na przekonaniu, że punktem wyjścia do podejmowania właściwych decyzji biznesowych są dane. Jednak ciągłe powstawanie nowych źródeł, rodzajów i sposobów ich zbierania sprawia, że coraz trudniej uzyskać jeden całościowy obraz sytuacji.

Postanowiliśmy więc wypracować własną metodę weryfikacji efektywności kampanii online, która w sposób w pełni zautomatyzowany połączy wszystkie źródła danych w jednym miejscu.

Metoda ta zaowocowała autorskim systemem monitorowania ROI o nazwie FormUp Data.

integracja danych mediowych z rzeczywistym przychodem firmy

Wykorzystując BigQuery jako bazodanowe zaplecze, system wyszukuje, pobiera, gromadzi i przetwarza skomplikowane zbiory danych Big Data pochodzące z różnych kanałów digital.

Następnie w sposób automatyczny integruje je z realnym przychodem firmy pobranym z wewnętrznych systemów typu CRM.

Tak uzyskane dane pozwalają optymalizować działania marketingowe pod realną sprzedaż, a nie wyłącznie pod transakcje zliczane przez panele zakupowe.

to rozwiązanie umożliwia analizę efektywności działań marketingowych z uwzględnieniem:

  • Zwrotów i transakcji odrzuconych w przypadku e-commerce,
  • Fazy w cyklu domykania sprzedaży w przypadku sprzedaży kilkuetapowej przechodzącej z online (złożenie leada) do offline (Call Center),
  • Customer Lifetime Value (CLV), czyli sumy przychodów, jaką wygeneruje klient przez cały okres trwania relacji z firmą. Jest to kluczowe zarówno dla firm opierających swój biznes na modelu abonamentowym, jak i dla sklepów, którym zależy na powracalności klientów.

Uważnie słuchaliśmy naszych klientów.

FormUp Data to odpowiedź na ich realne problemy optymalizacyjne.

Case Study #1 Problem klienta:

„W Google Analytics mam 5M przychodu, a na koncie 3,5M”

 

Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o realny przychód uwzględniający zwroty produktów

1

Integracja danych z różnych kanałów digital z bazą danych z systemu CRM klienta

2

Uwzględnienie w optymalizacji kampanii wskaźnika zwrotów i transakcji odrzuconych

3

Dobór komunikacji i kanałów mediowych pod kątem ograniczenia zwrotów

 

Analiza rentowności wybranych kanałów w przypadku branży e-commerce

 


ROI1 – zwrot z inwestycji bez uwzględnienia zwrotów
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem zwrotów

 

  • W skali miesiąca efektywniejsze jest Medium1, które wygenerowało więcej sprzedaży przy tych samych nakładach finansowych
  • Po uwzględnieniu liczby zwrotów bardziej opłacalne okazało się Medium2, które osiągnęło większy zysk rzeczywisty niż Medium1

 

Wniosek: Większy zwrot z inwestycji wygenerował kanał, który miał wyższy koszt pozyskania klienta, ale niższą stopę zwrotów

Case Study #2 Problem klienta:

„Jesteśmy gotowi zapłacić za leady o wyższej kaloryczności, ale nie wiemy jak je znaleźć”

Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o realny przychód, a nie transakcje zliczane przez panele zakupowe

1

Poprawne skonfigurowanie pomiaru w celu zbierania realnych danych sprzedażowych z systemu CRM klienta

2

Zapis każdej transakcji ze źródłem pozyskania użytkownika

3

Uwzględnienie fazy w cyklu domykania sprzedaży kilkuetapowej przechodzącej z online do offline (np. złożenie leada, zakup przez Call Center, podpisanie umowy, opłacenie usługi)

 

Analiza rentowności wybranych kanałów w przypadku sprzedaży kilkuetapowej

 

ROI1 – zwrot z inwestycji na podstawie deklaracji zakupu przez Call Center
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem klientów, którzy zrezygnowali przed podpisaniem umowy
ROI3 – rzeczywisty zwrot z inwestycji – z uwzględnieniem klientów, którzy zrezygnowali przed opłaceniem usługi

 

  • W skali miesiąca większy zwrot z inwestycji wygenerowało Medium1, które pozyskało więcej klientów przy tych samych nakładach finansowych
  • Po wyodrębnieniu klientów, którzy zadeklarowali zakup, ale nie opłacili usługi, bardziej opłacalne okazało się Medium2

 

Wniosek: Uwzględniając etap w cyklu domykania sprzedaży, efektywniejszy jest kanał, który ma wyższy koszt pozyskania klienta, ale niższy wskaźnik rezygnacji na kolejnych etapach sprzedaży

Case Study #3 Problem klienta:

„Pozyskując nowych użytkowników, chcemy ograniczyć liczbę tych, którzy zrezygnują w ciągu pierwszych miesięcy korzystania z usługi”

Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o dane dotyczące przyszłych zysków generowanych przez klientów

1

Zebranie danych dotyczących przepływów pieniężnych wygenerowanych przez klientów w perspektywie długookresowej

2

Uwzględnienie wskaźnika retencji

3

Analiza Customer Lifetime Value (CLV), czyli wartości finansowej klienta w całym cyklu jego „życia” w firmie

Analiza efektywności wybranych kanałów z uwzględnieniem CLV

 

ROI1 – zwrot z inwestycji po miesiącu
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem wskaźnika Customer Lifetime Value

 

  • W skali miesiąca efektywniejsze jest Medium1, które miało o 40% niższy koszt pozyskania klienta.
  • Biorąc jednak pod uwagę Customer Lifetime Value, bardziej opłacalni okazali się klienci pozyskani przez Medium2, których życiowa wartość była większa o 80%.

Wniosek: Kanał, który miał wyższy koszt pozyskania klienta wygenerował większy zwrot z inwestycji, ponieważ średni czas trwania subskrypcji był dłuższy.

Case Study #4 Problem klienta:

„Generujemy bardzo tanie leady, ale nie widzimy wzrostu sprzedaży”

Rozwiązanie: unikać pułapek optymalizacyjnych, czyli sytuacji w której błędne lub niepełne dane prowadzą do złych wniosków i decyzji optymalizacyjnych

Insight od klienta: ścieżka konwersji #1 sprawdza się bardzo dobrze

1

Uruchomianie testów A/B – kierowanie ruchu na ścieżkę #1 oraz ścieżkę #2 z odwrotną kolejnością serwowania contentu

2

Kreacja X kierująca na ścieżkę #1 realizuje leady wyraźnie taniej

3

Automatyczne przeniesienie 90% budżetu na kreację X, która według algorytmów Facebooka jest najefektywniejsza

4

Domknięcie sprzedaży w offline (Call Center) i analiza danych w FormUp Data z których wynika, że kreacja X wygenerowała ZERO sprzedaży

Analiza efektywności kilku lejków konwersji z różną kolejnością serwowania contentu

Lejek – linia kreatywna zawierająca zbiór kreacji z jednolitą kolorystyką, hasłem, CTA, USP
ROI1 – zwrot z inwestycji po miesiącu serwowania contentu w kolejności #1
ROI2 – zwrot z inwestycji po miesiącu serwowania contentu w kolejności #2

 

  • W pierwszym miesiącu najefektywniejszy był Lejek1, który miał najwyższy współczynnik konwersji z leada na sprzedaż oraz najniższy CPS.
  • Jednak po wyodrębnieniu i optymalizacji kluczowych touchpointów, najbardziej rentowny okazał się lejek3.

 

Wniosek: Analiza i optymalizacja poszczególnych touchpointów w procesie customer journey pozwoliła „zwiększyć współczynnik konwersji na sprzedaż wszystkich lejków konwersji.

wizualizacja i analiza danych w czasie rzeczywistym

  • Spersonalizowany panel marketera umożliwia pełny wgląd w aktualne i historyczne dane dotyczące efektywności prowadzonych działań.
  • Dane są aktualizowane na bieżąco, co umożliwia monitorowanie sytuacji firmy w czasie rzeczywistym.
  • Tak uzyskana wiedza jest wykorzystywana w analizie predykcyjnej mającej na celu wyszukiwanie ukrytych wzorców, zależności czy anomalii i zamienianie ich w konkretne decyzje biznesowe.

Raport bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, ale jest skonfigurowany pod indywidualne potrzeby i specyfikę danego biznesu. 

Jeden rzut oka wystarczy, by monitorować efektywność prowadzonych działań.

Zaufali nam

Logo-CANDY-Simple-2
logo_OLXgroup
logo_NationaleNederlanden
logo_ALAB
logo_welbi
logo_NTFY
logo_Holia
logo_Triverna
logo_STS
logo_Rikoland
logo_rankomat
logo_ProfiLingua
logo_PROFBUD
logo_PremiumMobile
logo_Plush
logo_ParkOfPoland
logo_Muscat
logo_Tutore
logo_mamissima
logo_LOT
logo_Eternis
logo_Hoover
logo_DUKA
logo_born2be
logo_blooberTeam
logo_angloville
logo_A2Mobile
logo_Haier
logo_11bit

Klienci o nas

logo_Muscat

Współpracujemy z FormUp od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu w sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu to cechy, które cenimy najbardziej.

Dawid Winter
Co Founder 4MOSA – Okulary Muscat
logo_angloville

FormUp jest naszym partnerem w zakresie digital marketingu nieprzerwanie od 2017 roku. Od początku aktywnie wspierali nas w realizacji celów, wykazując się dużym profesjonalizmem, doświadczeniem i umiejętnością dynamicznego dostosowywania się do rynku i odbiorcy.

Michał Kelles-Krauz
CEO – Angloville
logo_Eternis

Działają kompleksowo, transparentne i zespołowo, a pozycjonowanie stron i analityka internetowa nie mają przed nimi tajemnic. Dzięki rekomendacjom dotyczącym rozbudowy i optymalizacji nowej witryny, udało nam się zwiększyć ruch z organica o ponad 250% w porównaniu z ub. r.

Alicja Leszczyńska
Head of marketing – Eternis
logo_PROFBUD

Agencja FormUp to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań

Monika Moczulska
Marketing Director – Profbud
logo_ParkOfPoland

Współpraca z Agencją przebiega dynamicznie z jednoczesną najwyższą starannością w ramach briefu i uzgodnionych warunków biznesowych. Stopień zaangażowania osób prowadzących projekt wybiega zdecydowanie ponad przeciętną, co znajduje odzwierciedlenie w realizacji KPI.

Ewa Wdowska
Marketing Director – Park of Poland
1200px-Bloober_Team_logo.svg_

Pracujemy ze świetnym zespołem – doskonałe, profesjonalne podejście, fachowość, wysokie standardy, a przede wszystkim zapał – tu nie ma obaw przed eksperymentem, zawsze jest nowy pomysł, czy niestandardowe rozwiązanie „na już”. Zgrana ekipa z nas!

Bloober Team
logo_DUKA

To, co cenię we współpracy z FormUp najbardziej, to doskonały kontakt z Zespołem. Szybko reagują, nie boją się wyzwań i zachowują pełen profesjonalizm. Dokładając do tego proaktywną postawę i doświadczenie, jestem przekonany, że kampanie DUKA są rozwojowe i efektywne.

Michał Frąckiewicz
Performance Specialist – DUKA
321sprzedanel

FormUp to godny zaufania partner w zakresie obsługi kampanii Google Ads i Bing Ads. Ich codzienna praca i bieżąca weryfikacja wyników oparta na różnych modelach atrybucji, w krótkim czasie przyczyniła się do wzrostu efektywności kosztowej i pozwoliła zwiększyć skalę działań o 100%.

Tomasz Wierzbicki
Head Of Marketing – 321 Sprzedane
sts-small4

Wdrożenie FormUp Data pozwoliło nam na jeszcze pełniejsze wykorzystanie danych już obecnych i używanych w organizacji. Pogłębiona i zunifikowana analiza wszystkich kanałów digital skutecznie wsparła nasze działania i przełożyła się na jeszcze większą kontrolę nad generowanym wynikiem.

Paweł Sikora
PR Manager STS S.A.
logo_rikoland

Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. Każda decyzja, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko. Nasze kampanie są w dobrych rękach.

Renata Piątkowska
E-commerce Manager Rikoland SA
hover

Optymalizacja kampanii pod kątem jak najwyższego wskaźnika konwersji dała nam silne poczucie, że mamy wspólne cele. 100% wyprzedanych produktów w pierwszym tygodniu i dwukrotne zwiększenie udziału w rynku przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych dowodzi wielkiego sukcesu kampanii.

Michał Cholewa
Marketing Manager – Candy Hoover Polska Sp. z o.o.
logo_11bit

FormUp to zespół prawdziwych ekspertów w dziedzinie szeroko pojętego performance marketingu. Swoją branżę znają od podszewki, ale co ważniejsze – potrafią umiejętnie poruszać się po nieznanych terytoriach.

Patryk Grzeszczuk
Marketing Director 11 bit studios
logo_ProfiLingua

FormUp posiada wszelką niezbędną wiedzę, doświadczenie i umiejętności do realizacji skutecznych kampanii leadowych. Na efekty ich pracy nie trzeba było długo czekać – w 2. i 3. miesiącu współpracy konwersja z leada na sprzedaż wzrosła o 61% w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.

Diana Mazurek
Head of Digital Marketing - WSiP S.A.
logo_PremiumMobile

FormUp to ważny element sukcesu Premium Mobile. Jest to jeden z niewielu partnerów na polskim rynku, który działa w pełnym modelu rozliczeń za sprzedaż, a swoją wiedzą i doświadczeniem jest w stanie realizować, a nawet przekraczać plany sprzedażowe.

Marcin Wieczorkowski
CEO – Premium Mobile