Autorski system monitorowania
ROI oparty na BigQuery
poznaj możliwości systemu
poznaj możliwości systemu
o agencji
Jesteśmy agencją specjalizującą się w prowadzeniu kompleksowych działań sprzedażowych w nowym ekosystemie digital. To, co nas wyróżnia to koncentracja na ROI i rozliczenie w modelu efektywnościowym.
W celu osiągania najlepszych rezultatów performance, wypracowaliśmy własne podejście do analityki mediowej polegające na operowaniu dużo większymi zbiorami danych niż w standardowej kampanii digital.
W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko realizować kampanie reklamowe, ale przede wszystkim mieć realny wpływ na sprzedaż produktów klienta i wspierać go w zakresie skalowania biznesu.
o systemie
Nasze działania opieramy na przekonaniu, że punktem wyjścia do podejmowania właściwych decyzji biznesowych są dane. Jednak ciągłe powstawanie nowych źródeł, rodzajów i sposobów ich zbierania sprawia, że coraz trudniej uzyskać jeden całościowy obraz sytuacji.
Postanowiliśmy więc wypracować własną metodę weryfikacji efektywności kampanii online, która w sposób w pełni zautomatyzowany połączy wszystkie źródła danych w jednym miejscu.
Metoda ta zaowocowała autorskim systemem monitorowania ROI o nazwie FormUp Data.
integracja danych mediowych z rzeczywistym przychodem firmy
Wykorzystując BigQuery jako bazodanowe zaplecze, system wyszukuje, pobiera, gromadzi i przetwarza skomplikowane zbiory danych Big Data pochodzące z różnych kanałów digital.
Następnie w sposób automatyczny integruje je z realnym przychodem firmy pobranym z wewnętrznych systemów typu CRM.
Tak uzyskane dane pozwalają optymalizować działania marketingowe pod realną sprzedaż, a nie wyłącznie pod transakcje zliczane przez panele zakupowe.
to rozwiązanie umożliwia analizę efektywności działań marketingowych z uwzględnieniem:
Case Study #1 Problem klienta:
„W Google Analytics mam 5M przychodu, a na koncie 3,5M”
Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o realny przychód uwzględniający zwroty produktów
1
Integracja danych z różnych kanałów digital z bazą danych z systemu CRM klienta
2
Uwzględnienie w optymalizacji kampanii wskaźnika zwrotów i transakcji odrzuconych
3
Dobór komunikacji i kanałów mediowych pod kątem ograniczenia zwrotów
Analiza rentowności wybranych kanałów w przypadku branży e-commerce
ROI1 – zwrot z inwestycji bez uwzględnienia zwrotów
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem zwrotów
Wniosek: Większy zwrot z inwestycji wygenerował kanał, który miał wyższy koszt pozyskania klienta, ale niższą stopę zwrotów
Case Study #2 Problem klienta:
„Jesteśmy gotowi zapłacić za leady o wyższej kaloryczności, ale nie wiemy jak je znaleźć”
Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o realny przychód, a nie transakcje zliczane przez panele zakupowe
1
Poprawne skonfigurowanie pomiaru w celu zbierania realnych danych sprzedażowych z systemu CRM klienta
2
Zapis każdej transakcji ze źródłem pozyskania użytkownika
3
Uwzględnienie fazy w cyklu domykania sprzedaży kilkuetapowej przechodzącej z online do offline (np. złożenie leada, zakup przez Call Center, podpisanie umowy, opłacenie usługi)
Analiza rentowności wybranych kanałów w przypadku sprzedaży kilkuetapowej
ROI1 – zwrot z inwestycji na podstawie deklaracji zakupu przez Call Center
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem klientów, którzy zrezygnowali przed podpisaniem umowy
ROI3 – rzeczywisty zwrot z inwestycji – z uwzględnieniem klientów, którzy zrezygnowali przed opłaceniem usługi
Wniosek: Uwzględniając etap w cyklu domykania sprzedaży, efektywniejszy jest kanał, który ma wyższy koszt pozyskania klienta, ale niższy wskaźnik rezygnacji na kolejnych etapach sprzedaży
Case Study #3 Problem klienta:
„Pozyskując nowych użytkowników, chcemy ograniczyć liczbę tych, którzy zrezygnują w ciągu pierwszych miesięcy korzystania z usługi”
Rozwiązanie: Optymalizacja kampanii w oparciu o dane dotyczące przyszłych zysków generowanych przez klientów
1
Zebranie danych dotyczących przepływów pieniężnych wygenerowanych przez klientów w perspektywie długookresowej
2
Uwzględnienie wskaźnika retencji
3
Analiza Customer Lifetime Value (CLV), czyli wartości finansowej klienta w całym cyklu jego „życia” w firmie
Analiza efektywności wybranych kanałów z uwzględnieniem CLV
ROI1 – zwrot z inwestycji po miesiącu
ROI2 – zwrot z inwestycji z uwzględnieniem wskaźnika Customer Lifetime Value
Wniosek: Kanał, który miał wyższy koszt pozyskania klienta wygenerował większy zwrot z inwestycji, ponieważ średni czas trwania subskrypcji był dłuższy.
Case Study #4 Problem klienta:
„Generujemy bardzo tanie leady, ale nie widzimy wzrostu sprzedaży”
Rozwiązanie: unikać pułapek optymalizacyjnych, czyli sytuacji w której błędne lub niepełne dane prowadzą do złych wniosków i decyzji optymalizacyjnych
Insight od klienta: ścieżka konwersji #1 sprawdza się bardzo dobrze
1
Uruchomianie testów A/B – kierowanie ruchu na ścieżkę #1 oraz ścieżkę #2 z odwrotną kolejnością serwowania contentu
2
Kreacja X kierująca na ścieżkę #1 realizuje leady wyraźnie taniej
3
Automatyczne przeniesienie 90% budżetu na kreację X, która według algorytmów Facebooka jest najefektywniejsza
4
Domknięcie sprzedaży w offline (Call Center) i analiza danych w FormUp Data z których wynika, że kreacja X wygenerowała ZERO sprzedaży
Analiza efektywności kilku lejków konwersji z różną kolejnością serwowania contentu
Lejek – linia kreatywna zawierająca zbiór kreacji z jednolitą kolorystyką, hasłem, CTA, USP
ROI1 – zwrot z inwestycji po miesiącu serwowania contentu w kolejności #1
ROI2 – zwrot z inwestycji po miesiącu serwowania contentu w kolejności #2
Wniosek: Analiza i optymalizacja poszczególnych touchpointów w procesie customer journey pozwoliła „zwiększyć współczynnik konwersji na sprzedaż wszystkich lejków konwersji.
wizualizacja i analiza danych w czasie rzeczywistym
Raport bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, ale jest skonfigurowany pod indywidualne potrzeby i specyfikę danego biznesu.
Jeden rzut oka wystarczy, by monitorować efektywność prowadzonych działań.
Współpracujemy z FormUp od 2016. Wspólnie realizujemy cele, których efektem jest utrzymanie 10% wzrostu w sprzedaży miesięcznie. Kompleksowa wiedza, holistyczne podejście, kontakty i kreatywność zespołu to cechy, które cenimy najbardziej.
FormUp jest naszym partnerem w zakresie digital marketingu nieprzerwanie od 2017 roku. Od początku aktywnie wspierali nas w realizacji celów, wykazując się dużym profesjonalizmem, doświadczeniem i umiejętnością dynamicznego dostosowywania się do rynku i odbiorcy.
Działają kompleksowo, transparentne i zespołowo, a pozycjonowanie stron i analityka internetowa nie mają przed nimi tajemnic. Dzięki rekomendacjom dotyczącym rozbudowy i optymalizacji nowej witryny, udało nam się zwiększyć ruch z organica o ponad 250% w porównaniu z ub. r.
Agencja FormUp to profesjonalny i rzetelny partner w dziedzinie prowadzenia wysokiej jakości efektywnościowych kampanii online. Duże zaangażowanie i wiedza zespołu stale przekłada się na satysfakcjonujące wyniki prowadzonych działań
Współpraca z Agencją przebiega dynamicznie z jednoczesną najwyższą starannością w ramach briefu i uzgodnionych warunków biznesowych. Stopień zaangażowania osób prowadzących projekt wybiega zdecydowanie ponad przeciętną, co znajduje odzwierciedlenie w realizacji KPI.
Pracujemy ze świetnym zespołem – doskonałe, profesjonalne podejście, fachowość, wysokie standardy, a przede wszystkim zapał – tu nie ma obaw przed eksperymentem, zawsze jest nowy pomysł, czy niestandardowe rozwiązanie „na już”. Zgrana ekipa z nas!
To, co cenię we współpracy z FormUp najbardziej, to doskonały kontakt z Zespołem. Szybko reagują, nie boją się wyzwań i zachowują pełen profesjonalizm. Dokładając do tego proaktywną postawę i doświadczenie, jestem przekonany, że kampanie DUKA są rozwojowe i efektywne.
FormUp to godny zaufania partner w zakresie obsługi kampanii Google Ads i Bing Ads. Ich codzienna praca i bieżąca weryfikacja wyników oparta na różnych modelach atrybucji, w krótkim czasie przyczyniła się do wzrostu efektywności kosztowej i pozwoliła zwiększyć skalę działań o 100%.
Wdrożenie FormUp Data pozwoliło nam na jeszcze pełniejsze wykorzystanie danych już obecnych i używanych w organizacji. Pogłębiona i zunifikowana analiza wszystkich kanałów digital skutecznie wsparła nasze działania i przełożyła się na jeszcze większą kontrolę nad generowanym wynikiem.
Agencję FormUp tworzy kompetentny i zaangażowany zespół specjalistów z zakresu performance marketingu. Każda decyzja, którą podejmują, bazuje na twardych danych mediowych. Działają transparentnie i partnersko. Nasze kampanie są w dobrych rękach.
Optymalizacja kampanii pod kątem jak najwyższego wskaźnika konwersji dała nam silne poczucie, że mamy wspólne cele. 100% wyprzedanych produktów w pierwszym tygodniu i dwukrotne zwiększenie udziału w rynku przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych dowodzi wielkiego sukcesu kampanii.
FormUp to zespół prawdziwych ekspertów w dziedzinie szeroko pojętego performance marketingu. Swoją branżę znają od podszewki, ale co ważniejsze – potrafią umiejętnie poruszać się po nieznanych terytoriach.
FormUp posiada wszelką niezbędną wiedzę, doświadczenie i umiejętności do realizacji skutecznych kampanii leadowych. Na efekty ich pracy nie trzeba było długo czekać – w 2. i 3. miesiącu współpracy konwersja z leada na sprzedaż wzrosła o 61% w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.
FormUp to ważny element sukcesu Premium Mobile. Jest to jeden z niewielu partnerów na polskim rynku, który działa w pełnym modelu rozliczeń za sprzedaż, a swoją wiedzą i doświadczeniem jest w stanie realizować, a nawet przekraczać plany sprzedażowe.