Niepowtarzalność domeny
Unikaj domen, które łatwo pomylić z już istniejącym adresem. Może to prowadzić do sytuacji, w których trudno będzie prześcignąć w wynikach wyszukiwania istniejący już od kilku lat serwis, a do tego duża część potencjalnych klientów może trafiać na inną stronę niż Twoja.
Subdomena – kiedy warto utworzyć?
Stosowanie subdomeny z punktu widzenia SEO jest uzasadnione tylko w sytuacji, gdy myślimy o stworzeniu dużego, niezależnego serwisu takiego jak np. biznes.interia.pl gdzie „biznes” potraktowany jest jako oddzielna duża kategoria znaczeniowa z oddzielnym menu i nawigacją. Jej zastosowanie ma sens również wtedy, gdy myślimy np. o stworzeniu aplikacji, która byłaby dostępna w oddzielnej subdomenie np. app.example.com.
W innych przypadkach subdomena może tylko niepotrzebnie komplikować adres strony. Przykładowo adres www.obi.pl jest dwukrotnie dłuższy niż samo obi.pl. Jeśli mamy domenę kończącą się na .pl lub .com nie jest potrzebne tworzenie subdomeny www., która w adresie URL dodaje nam niepotrzebne 4 znaki. Zastosowanie www. ma jednak uzasadnienie w przypadku, gdy wybraliśmy niestandardową domenę najwyższego rzędu i może istnieć prawdopodobieństwo, że odbiorca może nie odczytać zestawu znaków jako adresu strony internetowej. Tak może być np. w przypadku domeny .travel – tu zastosowanie subdomeny www.example.travel wydaje się uzasadnione.
Podsumowanie
Wybierając domenę, pamiętaj o tym, do kogo mówisz i kto będzie Twoim potencjalnym odbiorcą. Im domena będzie krótsza, łatwiejsza w zapamiętaniu i zapisaniu, tym więcej korzyści odniesiesz.