Content marketing w tradycyjnym ujęciu
Klasyczny content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu treści, które odpowiadają na potrzeby klientów. Mogą to być artykuły eksperckie, case studies, podcasty, infografiki, poradniki, raporty lub webinaria związane z naszą branżą. Celem tego typu działań jest przyciągnięcie, zdobycie i zaangażowanie dobrze zdefiniowanej grupy odbiorców, by ostatecznie nakłonić ją do działań przynoszących zysk.
Nie wystarczy jednak opracowanie eksperckiego artykułu np. na temat soczewek progresywnych. Należy też sprawić, by trafił on do osób, które cierpią na starczowzroczność i akurat poszukują nowych okularów. Jak je odnaleźć? Najprostszym sposobem jest skorzystanie z danych zebranych podczas kampanii performance. Mowa tu o listach remarketingowych, czyli zbiorach użytkowników, którzy odwiedzili naszą witrynę, aplikację, sklep lub fanpage, ale nie dokonali zakupu. To dla nas wyraźny znak, że ktoś interesuje się danym produktem, ale coś powstrzymuje go przed podjęciem ostatecznej decyzji.