Performance Max w Google
Performance Max to nowy typ kampanii, który obejmuje wszystkie zasoby reklamowe Google – łączy wspomnianą sieć wyszukiwania, GDN, YouTube, a nawet Gmail i Google Maps. Jej zadaniem jest efektywna realizacja konwersji określonych przez użytkownika. Wyróżnia ją to, że jest sterowana sztuczną inteligencją i dąży do maksymalizacji skuteczności.
YouTube
Aby szeroko rozpromować markę, warto włączyć również reklamy wideo w serwisie YouTube, które pozwalają na zbudowanie szerokiego zasięgu przy niskim koszcie obejrzenia. Co więcej – reklamy można wyświetlać na konkretnych kanałach lub filmach, a także targetować je dodatkowo np. po danych demograficznych.
2. Meta Ads
Menedżer reklam Meta Ads ma szerokie spektrum możliwości. Przy ustawianiu kampanii można wybierać spośród celów: sprzedaż, kontakty, aktywność, ruch, rozpoznawalność lub promocja aplikacji.
Meta Ads jest odpowiednim kanałem do zaznaczenia obecności marki na rynku dzięki możliwości dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców. Targetowanie jest możliwe po: danych demograficznych (wiek, płeć, lokalizacja), języku, zainteresowaniach, a nawet zachowaniach czy statusie związku. Dzięki temu z łatwością wyodrębnimy grupy docelowe, do których chcemy dotrzeć.
Aby pozyskiwać więcej klientów z konkretnej lokalizacji, można utworzyć kampanię geotargetowaną i przygotować dedykowane kody rabatowe (tylko dla nowych klientów) dla poszczególnych miast. Warto przygotować też osobny landing page dla każdej lokalizacji. Wykorzystanie kodów można mierzyć dzięki CRM i zestawiać je z danymi kampanii, co pozwoli na precyzyjną analizę i optymalizację działań.